حرکتی در حمایت از زنان

۱۸ اسفند ۱۳۸۷



امروز صبح که برای دریافت حق‌التالیف یکی از جشنواره‌ها در خیابان ولیعصر می‌رفتم این صحنه را دیدم.
این آقا که محمد نام داشت در روز ۸ مارس (روز جهانی زن) برای حمایت از زنان ایرانی روسری پوشیده و روی تی‌شرت‌اش هم نوشته است : مرگ بر مرد سالاری !
چند فریم بیشتر عکس نگرفتم تا مزاحم حرکتش در اعتراض به مردسالاری نباشم. بعد از تمام شدن کارم از کسبه‌ی اطراف میدان ولیعصر شنیدم که توسط پلیس دستگیر شده است.

عکس در خبرگزاری رویترز منتشر شده است. متاسفانه در سایت رویترز امکان دیدن عکس نیست اما از طریف اخبار یاهو می‌توان عکس را دید. (لینک در اینجا)

    مطالب مرتبط
  1. تجمع در حمایت از غزه

ایول! خندش منو کشته D:

دیدگاه با Behrad — ۱۸ اسفند ۱۳۸۷ @ ۲۲:۰۰

حالا که اینجور شد مرگ بر نژاد پرستی .
من چادر سر می کنم از فردا …

دیدگاه با زیلان — ۱۸ اسفند ۱۳۸۷ @ ۲۲:۰۵

وای فوق العاده بود … :) ):))

دیدگاه با شهرزاد — ۱۸ اسفند ۱۳۸۷ @ ۲۳:۰۳

خیلی خوب بود!
مرسی از تو که عکس گرفتی

دیدگاه با مریم مجد — ۱۸ اسفند ۱۳۸۷ @ ۲۳:۰۳

cheghad bazi az aghayoon fahmidan!! karetoon doroste ha…:D

دیدگاه با Bahareh — ۱۸ اسفند ۱۳۸۷ @ ۲۳:۱۰

عجب جرعتی داشته….دَمش گرم

دیدگاه با دنا — ۱۸ اسفند ۱۳۸۷ @ ۲۳:۱۶

یعنی الآن مشکلات زنان ایرانی حل شد دیگه؟ کسی دیگه مشکلی معضلی چیزی نداره؟

دیدگاه با کسی که مثل همه است — ۱۸ اسفند ۱۳۸۷ @ ۲۳:۲۸

:)

دیدگاه با ismist — ۱۸ اسفند ۱۳۸۷ @ ۲۳:۳۰

[...] عکس های روشن نوروزی: حرکتی در حمایت از زنان لینک به منبع [...]

پینگ با عکس های روشن نوروزی: حرکتی در حمایت از زنان « پسر — ۱۹ اسفند ۱۳۸۷ @ ۰۶:۲۵

خیلی ابتکار جالب و معناداری است
درود بر ایشان
امیدوارم مخالفت با مردسالاری به زودی گفتمان غالب در جامعه شود

دیدگاه با Behrad — ۱۹ اسفند ۱۳۸۷ @ ۰۶:۳۰

عجب راهی انتخاب کرده!!

دیدگاه با Farshad Palideh — ۱۹ اسفند ۱۳۸۷ @ ۰۷:۱۴

مرسی از جرأت این دوست عزیز و مرسی از عکاس که این لحظه رو شکار کرده.
جواب برای ٬کسی که مثل همه است٬، مشکلات با این چیزها حل نخواهد شد ولی می خواهم بدانم شما برای حقوق زنان و روز زن که دیروز بود، چه کردید؟ خواهش می کنم بگین!

دیدگاه با نوشین — ۱۹ اسفند ۱۳۸۷ @ ۰۷:۵۶

سلام
از روسری گذاشتنش خوشم نیامد!
خیلی زشت شده بود …اه واقعا مردها روسری اینا می زارن چه زشت می شن!
بی مزه! ولی عجب خلی بوددددددددددددددددددددددددددددددد!:-O
ایول به شما و شکار سوژه از شما
تو بلاگم لینک کردم
ایول
همیشه شاد باشین

دیدگاه با هما — ۱۹ اسفند ۱۳۸۷ @ ۰۸:۳۴

وای خدا مرگم بده! گرفتنش !؟

دیدگاه با حامد — ۱۹ اسفند ۱۳۸۷ @ ۰۸:۴۱

متاسفم از اینکه حتی بعضی از زنان کشور ما از عمق مفهوم چنین حرکت هایی که در حمایت از حقوق آنها انجام میشود ناتوانند.(به کامنت هما توجه کنید). این اقدام در جمهوری اسلامی یعنی از جان مایه گذاشتن.

دیدگاه با farzin — ۱۹ اسفند ۱۳۸۷ @ ۱۰:۱۱

خیلی چیز داشته…چی میگن بهش…جیگر داشته

دیدگاه با علی جورابچی — ۱۹ اسفند ۱۳۸۷ @ ۱۱:۲۰

aali bood,che fekre bekri karde bood,age hame in karo bokonan chi mishe

دیدگاه با abdolla — ۱۹ اسفند ۱۳۸۷ @ ۱۱:۲۱

حرکتش با مزه و متفاوت است. ولی واقعا دیگه از مرد سالاری اسم و ذهنیتش مانده . الان زن سالاری و فرزند سالاری مده و بورسه

دیدگاه با علی — ۱۹ اسفند ۱۳۸۷ @ ۱۱:۳۳

خیلی عالی بود امیدوارم آسیبی بهش نزنند

دیدگاه با ROZA — ۱۹ اسفند ۱۳۸۷ @ ۱۲:۴۱

کارشون بسیار پرمعنی و شجاعانه بوده.من به عنوان یک زن ازایشان ممنونم.

دیدگاه با نفیسه — ۱۹ اسفند ۱۳۸۷ @ ۱۲:۴۸

ای اِ واا خاهرِ ابنه ای،
همین شما ها مملکت رو به این روز انداختین!
داداش برو فکر نون باش که روزِ زن و این مسخره بازی ها واست خربزه هم نمیشه!

دیدگاه با محمود — ۱۹ اسفند ۱۳۸۷ @ ۱۳:۱۴

با سلام
به نظر من این هم یه جور اعتراض میتونه باشه بر علیه زن ستیزی و افکار متحجرانه و کوتاه برخی از افراد از جمله محمود که از نگارش پیامش میشه پی به عمق تفکراتش برد. و آقایون زن ستیز هم باید بفهمن که دیگه دوره ی غارنشینی تموم شده.از چی میترسید؟
واقعاً متاسفم به خاطر یه چنین افکار پوسیده ای.

دیدگاه با :.آهوی خسته...ترنس سکشوآلیزم.: — ۱۹ اسفند ۱۳۸۷ @ ۱۳:۴۲

افتخار میکنم به چنین ذهن و انسانیت و مردانگی با دیدن این عکس واقعا اشک تو چشام جمع شد ا قا محمد به شما افتخار میکنم مرگ بر مردسالاری و زنده و سربلند باشند چنین مرادن مردی

دیدگاه با لی لی — ۱۹ اسفند ۱۳۸۷ @ ۱۳:۵۵

اگر کسی یه چاره ای برای سهمیه بندی جنسیتی در هر جایی به خصوص در کنکور بیندیشد واااااااااااقعا ممنون تر میشیم…البته نباید این حرکت رو هم نادیده گرفت…اما مشکل دختران در ایران خیلی پیچیده تر از ایناست:(:(:(

دیدگاه با ریحانه — ۱۹ اسفند ۱۳۸۷ @ ۱۴:۰۸

من بعنوان یک زن از این دوست عزیز با اینهمه شهامت و جسارت ممنونم
مرد واقعی تویی
خسته نباشی
امیدوارم که مشکلی برات پیش نیاد و سلامت باشی
کسانی که چیزی نمیفهمن لایق اظهار نظر در مورد کار بزرگ تو هم نیستند، پس اصلا بهشون اهمیت نده
از عکاس وقت شناس هم ممنون

دیدگاه با پری دریایی — ۱۹ اسفند ۱۳۸۷ @ ۱۴:۱۳

۱۰۰۰۰ afarin be shojat

دیدگاه با narges — ۱۹ اسفند ۱۳۸۷ @ ۱۴:۲۲

درود

تشکر کنم افرین بگم
می خوام فقط نگراه کنم با دستی که به زیر چونه زدم
مثل همیشه
زل زدم
سپاس

دیدگاه با فرشته — ۱۹ اسفند ۱۳۸۷ @ ۱۴:۳۰

سلام
میشه راهنمایی بفرمائید چطور میشه درخواست فری لنسری به رویترز داد؟
شرایط خاصی داره؟

دیدگاه با کیانوش — ۱۹ اسفند ۱۳۸۷ @ ۱۴:۴۷

دمت و دمش گرم داداش

دیدگاه با راستین — ۱۹ اسفند ۱۳۸۷ @ ۱۵:۲۱

بالاخره یک مرد تو این جامعه پیدا شد. واقعا ممنون از این آقای محترم.

دیدگاه با لبخند — ۱۹ اسفند ۱۳۸۷ @ ۱۵:۲۷

در این زمانه بی های و هوی لال پرست، واقعا کار قابل ستایشی انجام داده اند. به نیابت از همه زنان که سالهاست ظلم نابرابری را تحمل می کنند از ایشان سپاسگزارم…

دیدگاه با وهم سبزرنگ — ۱۹ اسفند ۱۳۸۷ @ ۱۶:۲۲

این یه حرکت نمادینه. برای این نیست که مشکلی رو حل بکنه
موضوع عجیب اینجاست که چرا باید یک مرد به خاطر روسری سر کردن دستگیر بشه؟! اون که هیچ کار غیر قانونی ای انجام نداده. تا جایی که می دونیم حجاب برای زن ها اجباریه اما هیچ کجا گفته نشده مرد ها حق ندارن چیزی روی سرشون بذارن یا موهاشونو بپوشونن.

دیدگاه با ساناز اصفهانی — ۱۹ اسفند ۱۳۸۷ @ ۱۶:۳۰

آفرین به شجاعت این مرد. ما ازش حمایت می کنیم.

دیدگاه با یک خانوم — ۱۹ اسفند ۱۳۸۷ @ ۱۶:۴۹

بی قیرت ابروی مردا رو بردی

دیدگاه با حسن — ۱۹ اسفند ۱۳۸۷ @ ۱۹:۵۱

هزاران آفرین
به امید روزی که مردسالاری و پدر سالاری از این سرزمین برچیده شوند و ما بتوانیم به عدالت و دموکراسی برسیم

لعنت بر پدرسالاری که هر دیکتاتوری که بر سر ما می آیدناشی از همین فرهنگ پدرسالاری و مردپرستی است

دیدگاه با بهمن — ۱۹ اسفند ۱۳۸۷ @ ۲۰:۵۴

برای آنهایی که سطح شعورشان از سطح سوادشان نیز پایین تر است (به املای کلمه غیرت در کامنت قبل نوجه کنید!) بسیار متاسفم زیرا ارزش چنین اعتراضاتی را هیچگاه درک نخواهند کرد.

دیدگاه با یاسمن — ۱۹ اسفند ۱۳۸۷ @ ۲۱:۰۸

به حسن:
یعنی آبروی یک مرد با روسری سر کردن میره واقعا؟!!!!

و بنویسیم غیرت نه قیرت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

دیدگاه با لبخند — ۱۹ اسفند ۱۳۸۷ @ ۲۲:۲۹

که چی مثلا؟؟؟؟

دیدگاه با خودم — ۱۹ اسفند ۱۳۸۷ @ ۲۲:۳۱

اگر یک مرد از خانمها حمایت کند شاید دلیلی برای خوشحالی شما باشد ولی او خود را یک زن میداند و نه یک مرد

دیدگاه با شانا- — ۱۹ اسفند ۱۳۸۷ @ ۲۳:۲۲

دستت درد نکنه روشن جان. عکسات خیلی جالبن. حرکتش اگه برای جلب توجه نباشه که به نظر نمیاد باشه. خیلی شجاعانه‌ست.
مگه اینا مرد سالارن که بهشون برخورده و گرفتنش:)

دیدگاه با زیتون — ۲۰ اسفند ۱۳۸۷ @ ۰۰:۳۳

ایول!! مرد به این میگن! لوطی به این میگن!
مرد بودن به سیبیل کلفت و چند تا ژست داش مشتی و قلدری و زور گویی نیست. مرد واقعی اونه که پاشون نندازه رو پاش و ضایع شدن حق دیگران رو تماشا کنه.
جدی کشاکی می شد یک روز حد اقل ۲۰۰ هزار مرد روسری سر می کردن و دویست هزار زن روسری هاشون رو در می آوردن و باهام تو خیابانهای تهران راهپیمایی می کردند. چطور می شه همچین حرکت هایی رو سازمان دهی کرد؟

دیدگاه با سام — ۲۰ اسفند ۱۳۸۷ @ ۰۰:۳۷

ایول! خوشم اومد

مرد به این میگن.

مگه جایی تو اسلام گفته که مردا روسری سرشون نکنن؟؟
مگه خود این عربا روسری سرشون نمی کنند؟
پس چطور شده که این آقا رو دستگیر کردند؟

یا شایدم نوشته “مرگ بر مردسالاری” جرمه؟؟
اگه نوشته بود “مرگ بر زن سالاری” و یا “مرگ بر زن ذلیلی” (خودم از این اصطلاح خوشم نمیاد اما مجبور بودم مصرفش کنم) باز هم دستگیرش می کردند؟

دیدگاه با بهمن — ۲۰ اسفند ۱۳۸۷ @ ۰۱:۰۳

باید در جواب حسن قیرتی بگم که اتفاقا کار این آقای روسری به سر، اند ***غیرت*** و مردانگی هستش. همه مثال شما قیرت ندارند، هنوز هم هستند مردهایی که غیرت داشته باشند!

دیدگاه با سام — ۲۰ اسفند ۱۳۸۷ @ ۰۴:۵۶

افرین اینکارا مردونگی میخواد واقعا” که خیلی مرد

دیدگاه با مهسا — ۲۰ اسفند ۱۳۸۷ @ ۰۹:۱۰

من با نضر سام کاملا” موافقم

دیدگاه با نفیسه — ۲۰ اسفند ۱۳۸۷ @ ۰۹:۱۱

درود بر چینن مردانی که شجاعت به خرج میدهندتا گفتمان مردسالاری در جامعه علنی شود و همه به آن فکر کنند حرکت نمادین قشنگ وبی سابقه ای بود ما زنان متشکریم دروددرود

دیدگاه با مریم — ۲۰ اسفند ۱۳۸۷ @ ۰۹:۳۱

دروددرودبر چنین مردانی که بازنان پیش قدم برای تغییر تفکر جامعه هستند

دیدگاه با مریم — ۲۰ اسفند ۱۳۸۷ @ ۰۹:۴۳

خب، شما خیلی خوش‌بین و مثبت نگر هستید. اگر نظر خصوصی می شد گذاشت عرض می کردم.

دیدگاه با الهام — ۲۰ اسفند ۱۳۸۷ @ ۱۰:۵۸

درود بر این پسر جوان که با وجود سن کمش شعورش از خیلی ها بیشتره.
دیگه زمانه ی لات بازی و “قیرت” بازی گذشته….
حالا اینجور حرکت هاست که جالبه و می تونه تاثیری بزاره، به شرط این که دیگرانی هم همراهی کنن

دیدگاه با شیرین — ۲۰ اسفند ۱۳۸۷ @ ۱۱:۳۰

نوشتید که این مرد بزرگوار را دستگیر کردند. پرسشی برای من پیش آمد که چرا؟ اراذل و اوباش انصار وقتی که به اعتراض مسالمت آمیز داشنجویان نخبه امیرکبیر با چوب و چماق و چاقو برخورد کردند و آنها را راهی بیمارستان کردند طوری که دیده بان حقوق بشر به آنها اخطار داد، را کسی دستگیر نمی کند. ولی این آقا را که نه اسلحه دارد نه به کسی حمله کرده نه مزاحم کسی شده را دستگیر میکنند چون تنها بر روی لباسش نوشته: مرگ بر مردسالاری! آن هم در جایی که نامردها ادعای مرد بودن میکنند.

دیدگاه با بهمن — ۲۰ اسفند ۱۳۸۷ @ ۱۱:۴۰

lمرسی ازاین حرکت نمادین وشجاعانه به امید آزادی وبرابری

دیدگاه با نیما — ۲۰ اسفند ۱۳۸۷ @ ۱۲:۲۲

جالب بود .سوژه و سوژه یاب

دیدگاه با داریوش کبیر — ۲۰ اسفند ۱۳۸۷ @ ۱۲:۳۶

خون غیرت تو رگ این نسله
مرد و زن هم نداره
به عنوان یک زن ممنونم ممنونم ممنونم

دیدگاه با من — ۲۰ اسفند ۱۳۸۷ @ ۱۲:۴۰

سلام واقعا سوژه خوبی بود . روز به روز دید جونا داره بازتر میشه . اینو مدیون اینترنت و ماهواره هستیم . چه جوری به فکرش رسیده اینکارو بکنه . حالا چرا گرفتنش جرمی مرتکب نشده . برابری زن و مرد جرم نیست … اما کارش تشویق داره ….

دیدگاه با ری را — ۲۰ اسفند ۱۳۸۷ @ ۱۳:۱۱

این آقا از خیلی از مردها مردتر هستند. ممنونم.

دیدگاه با مریم — ۲۰ اسفند ۱۳۸۷ @ ۱۶:۰۷

بد نیست بدونید این آقا زیاد نتونسته به راهپیمایی خودش ادامه بده چون بر اساس مشاهدات یک شاهد عینی ایشان در میدان ولیعصر تهران توسط گشت امنیت اخلاقی بازداشت شده است.

دیدگاه با علی — ۲۰ اسفند ۱۳۸۷ @ ۱۶:۳۰

احمقانه و برای جلب توجه بود .خاک تو مغزش

دیدگاه با مهدی — ۲۰ اسفند ۱۳۸۷ @ ۱۷:۲۶

من واقعا” از این آقا ممنونم , خانمهایی که حاضر نشدند پای طرح یک میلیون امضاء رو امضاء کنند خجالت بکشند .

دیدگاه با مهرناز — ۲۰ اسفند ۱۳۸۷ @ ۱۸:۵۸

‫اقایونی که مردی و مردانگی رو با سبیل کلفت و گردن کلفت سانت میکنند باید به قول قدیمی ها جلوش لنگ بندازند واقعا دمت گرم، امیدوارم مشکلی براش پیش نیومده باشه، درود بر این شجاعت.

دیدگاه با Dariush — ۲۰ اسفند ۱۳۸۷ @ ۲۰:۲۳

wooow vaghan top bod

دیدگاه با rame — ۲۰ اسفند ۱۳۸۷ @ ۲۰:۲۷

ایول خیلی خوشم اومد

دیدگاه با نازنین — ۲۰ اسفند ۱۳۸۷ @ ۲۰:۴۲

ببین بدجور تابلو ساختگیه! اقلا بهش می گفتی نخنده که تابلو نشه رویتر چقدر خره که اینو خرید! خوب کلاهی گذاشتی سرشون



روشن نوروزی: دوست عزیز جناب افشار
توهم توطئه عجیب شما را فرا گرفته. این را در دیگر یادداشتهایتان هم دیدم. مطمئن باشید ادیتور رویترز در دفتر تهران و ادیتور دفتر مرکزی کمی بیش از شما شعور بصری دارند.
مؤید باشید.

دیدگاه با جلال افشار — ۲۰ اسفند ۱۳۸۷ @ ۲۰:۴۸

این هم یک جوری خلاقیت و نو آوری است. از همراهیتان متشکریم. همیشه شعبان یک دفعه هم رمضان. شما هم سر کنید ببینید پوشش اجباری چقدر سخت است.

دیدگاه با ملوک — ۲۰ اسفند ۱۳۸۷ @ ۲۲:۱۷

باشه من متوهم! فقط این بنده خدا زیادی خندیده تو عکس ادیتور رویترز هم فهمیده عکس پشتش رو گذاشته که تابلو نشه.



روشن نوروزی: رویترز اتفاقا عکس روبرو را هم منتشر کرده است. قرار نیست شما به همه‌ی وایرهای رویترز دسترسی داشته باشید:
http://www.irishtimes.com/newspaper/images/2009/0309/1224242516681_1.html

دیدگاه با جلال افشار — ۲۱ اسفند ۱۳۸۷ @ ۰۰:۵۹

اینجور نمایشا کاری به جایی نمی بره ، فقط تهش آب خنک خوردنه.

دیدگاه با صارمه — ۲۱ اسفند ۱۳۸۷ @ ۰۱:۰۵

حرکت قشنگی بود. امیدوارم سلامت باشه…هر چند با یک گل بهار نمیشه اما نمیشه کسی که به خاطر بی جراتی خود ، اعتراض دیگران . مسخره کنیم. این از ترسو بودنمون هم بد تره.

دیدگاه با مریم — ۲۱ اسفند ۱۳۸۷ @ ۰۳:۴۶

سلام
عکس بسیارجالبی بود وشجاعت وشهامت این مرد قابل تقدیراست . یک عکس هم ازمن ببینید زنی که گوشش توسط شوهرش بریده شده است .

دیدگاه با رفیعی — ۲۱ اسفند ۱۳۸۷ @ ۱۳:۰۷

من که نفگتم منتشر نکرده.لینکش رو هم دیدم. ما فهمیدیم به رویترز هم عکس میدی اما رضا دقتی به اون گندگیش بیشتر از ۲۰ سال سر پولیتزر رو کلاه گذاشت. بقیه که…

روشن نوروزی: رضا دقتی بزرگتر از پولیتزر و امثالهم است دوست من: http://zoomnews.ir/photographer_bio.php?id=17. شما هم در مقامی نیستید که در مورد رضا دقتی صحبتی بکنید.

دیدگاه با جلال افشار — ۲۱ اسفند ۱۳۸۷ @ ۱۵:۱۶

zan? khob zan zane dige mard ke nist :D

دیدگاه با Ahwazi — ۲۱ اسفند ۱۳۸۷ @ ۲۰:۵۹

کاش میشد واسه ۸ مارس یه حرکته منسجم کرد، حرکته اعتراضی خوبی بود. به امید آزادی و برابری

دیدگاه با آرمان — ۲۱ اسفند ۱۳۸۷ @ ۲۱:۰۵

حرکت خیلی جالبی بود
ایول به شجاعت و ابتکارش

دیدگاه با درسا — ۲۱ اسفند ۱۳۸۷ @ ۲۳:۰۹

حالم از این کارا به هم میخوره اصلا حقوق زن و این چیزا معنیش چیه که تو ایران به را افتاده واقعیت اینه که مرد مرده و زن هم زنه هر کدوم وظایف خودشو انجام میده برابری همشه متناسب با توانایی های فرده اگه اینطور نباشه باید حقوق یه آدم بیسواد با یه دکتر و یا مهندس برابر باشه اگه حقوقشون یکی نیست دلیلش تبععیض نیست بلکه بخاطر تواناییها و قابلیتهای متفاوته به همین دلیل ممکنه گاهی یه آدم بیسوادی که استعداد داره بتونه از نظر مالی از آدمای باسواد یا تحصیلکرده جلو بیفته و اونارو استخدام کنه!

زمانی حقوق زن و مرد دقیقا برابر میشه که هردو دقیقا بشن یکی تا زمانیکه دو جنس مختلف هستن همین اختلاف باعث بروز توانایی های متفات میشه مثلا اینکه یک زن میتونه زایمان کنه و مادر بشه و لطافت زن بیشتر از مرده به همین دلیل یه سری حقوق خاصی بدست میاره که مردا ازش بی نصیبن چون این توانایی ها رو ندارن اکه اینطور نبود به مردها هم باید مرخصی زایمان میدادن و ….
حالا اگه به مردا مرخصی زایمان نمیدن هیچ ظلمی نشده عوضش مردا بدلیل توانایی خاص خودوشون در سایر زمینه ها حقوق متناسب پیدا میکنن و هیچ ظلمی هم از این رهگذر به زنها نشده

دیدگاه با یک مرد غیور — ۲۱ اسفند ۱۳۸۷ @ ۲۳:۰۹

خواهی نشوی هم رنگ رسوای جماعت شو.
ااااووواااااا گندش بزنن.چه آقا خوانم زشتیه آبروی هرچی زنه برده.

دیدگاه با غریبه — ۲۱ اسفند ۱۳۸۷ @ ۲۳:۳۲

WOW – this is very cooool,

Seriously, what would happen if all men showed their solidarity with women?? In USA and Europe many men supported women to fight for their Equal Rights, and during Civil Rights – many whites fought side by side with blacks to fight for their civil/equal rights……

chi mishod mardaayeh irani ham showed their solidarity with Iranian women — like this stud??

دیدگاه با Queen SP — ۲۲ اسفند ۱۳۸۷ @ ۰۰:۰۲

Hmmmmm,
Mardeh roosari saresh kardeh, dastgir shodeh, khanoomeh saresh nakardeh dastgir shodeh,
How is that working?

دیدگاه با Queen SP — ۲۲ اسفند ۱۳۸۷ @ ۰۰:۰۳

آقا مهدی برای چه باید جلب توجه میکرده ؟ که مردم برن فیلمهاشو ببینن یا سی دی هاشو بخرن ؟ اینکار که ظاهراًجز تحقیر و تمسخر امثال تو برای این جوان چیزی نداره البته خدارو شکر میکنم که میبینم بسیاری از مردم حتی خود مردها برخلاف تو منظوری که در باطن این باصطلاح تو جلب توجه خوابیده رو خوب گرفته اند .
در مورد حسن هم یاد تکیه کلام دوستی افتادم “تو اصلاً میدونی غیرتو با کدوم غ مینویسند؟” که حرفشم میزنی؟

دیدگاه با پروانه — ۲۲ اسفند ۱۳۸۷ @ ۰۰:۱۶

vaghan eyval!

دیدگاه با mitra — ۲۲ اسفند ۱۳۸۷ @ ۰۹:۲۴

من آدرس این آقا رو دارم هر چی می‌خواد من بهش می‌گم. الانم آزاده داره نظرات شما رو می‌بینه.

دیدگاه با محمدحسین — ۲۲ اسفند ۱۳۸۷ @ ۱۰:۱۲

یاسمن توکه لالایی بلدی چرا خوابت نمیبره اومدی املای منو درست کنی خودت ری…… (به املای کلمه غیرت در کامنت قبل نوجه کنید!) توجه عزیزم نه نوجه
این اقا با این کارش داره راه همکارای هرزتونو باز میکنه نه راه انسانهای شریف .محکم ترین پیوندها تو همین مملکن خودمونه هست احتیاجی به حمایت این مردک اوبی نیست اخه این بابا شلوار تو کونش وای نمیسه داره از کی همایت میکنه مگه خودتون لالید یا زبون ندارید
فقط بلدید وراجی کنید من که هر چی به صورتش نگاه میکنم بیشتر به دو جنسه ها می خوره .

دیدگاه با حسن — ۲۲ اسفند ۱۳۸۷ @ ۱۰:۲۸

ایول چقدر ت خ م داشته مرد به این می گن!
شایدم همو بوده!؟

دیدگاه با احسان — ۲۲ اسفند ۱۳۸۷ @ ۱۱:۰۷

مهدی، تو که نوشتی: احمقانه و برای جلب توجه بود .خاک تو مغزش

باید به سبک خودت باهات رفتار کنم.

احمق کسی است که در اوج قدرت به کسانی که خودش مدعی است ضعیف تر از او هستند زور بگه و ادعای قدرت و زور بکنه.
احمق کسی است که در اوج قدرت باشه و مدعی باشه که نیازی به دیگران نداره، از آن سو میخواهد با دستگاه های تبلیغاتی جلب توجه کند و برای این منظوربه دنبال خرد کردن دیگران باشد که به ادعای خودش هیچ قدرتی ندارند
کسی جای مغز در سرش خاک است که برای دیگران ارزشی قائل نیست و کسی که برای دیگران ارزشی قائل نیست حرمت خودش را نگه نداشته است. کسی هم که خودش حرمت خودش را نگه نداشته است، نمیتواند از دیگران انتظار داشته باشد که آنها به او احترام بگذارند و حرمت او را نگه دارند

دیدگاه با مهدی — ۲۲ اسفند ۱۳۸۷ @ ۱۲:۱۵

خواهش میکنم به مطلبی که درباره برابری زن و مرد در وبلاگم نوشتم توجه کنید تا بفهمید که چرا این به اصطلاح مردها با برابری حقوقی زن و مرد مخالفند.

نام وبلاگ= در پیروی از خرد
عنوان نوشته= خواسته جنبش زنان: برابری زن و مرد

در ضمن یکی به حسن بگه این آقا هر کسی که هست، انسان است مانند تو. در ضمن اگر میخوای کسی رو مسخره کنی دیگران هم هستند که تو رو مسخره کنند. پوشیدن شلوار یا حرف زدن یه یک زبان خاص یا داشتن رنگ پوست یا خوردن یک غذای خاص، نه افتخار است نه برای کسی برتری و کمتری می آورد. آدم باید کلش کار کنه و در عمل درست پیش بره وگرنه از این رجز خونی ها که تو اینجا واسه ما ردیف میکنی، رو همه بلدند

دیدگاه با بهمن — ۲۲ اسفند ۱۳۸۷ @ ۱۲:۲۸

همونطور که سام گفت:

باید در جواب حسن قیرتی بگم که اتفاقا کار این آقای روسری به سر، اند ***غیرت*** و مردانگی هستش. همه مثال شما قیرت ندارند، هنوز هم هستند مردهایی که غیرت داشته باشند!

دیدگاه با بهمن — ۲۲ اسفند ۱۳۸۷ @ ۱۲:۳۰

در ضمن حسن، ت و ن در صفحه کلید، دو تا دگمه کنار هم هستند ولی غ و ق کنار هم نیستند ولی صدای شبیه هم دارند. کسی که این دو را جابجا بنویسد خیلی بیسواد است

دیدگاه با بهمن — ۲۲ اسفند ۱۳۸۷ @ ۱۳:۴۵

بچها ناراحت شدید ولی باید یه بهتون بگم دنبال غلط گیری املایی نباشید بهمن عزیز شما هنوز عقده غلط املایی داری حالا داری از زن سالاری دفاع می کنی اصل مطلب مهمه اولا راه برای اعتراض زیاده
اون اقا اگه این کارو کرده احتمالا یا خاهر یا مادرشون مورد اذیت و ازار قرار گرفته حال یا از طرف پدرشون یا از طرف شخص دیگری
ومطمئن باشید برای شما این کار رو نکرده وبرای کارش هم هدف داشته
شماها چی نشستید تو خونه الکی حمایتش می کنید اگه خیلی عرضه دارید برید حقتون رو بگیرید یا دنبال هدفتون باشید چرا صداتون در نمیاد میترسید ترس نداره که برا خودتون الگو دارید شما هم همین کار رو بکنید
چرا جمع نمی شید برید جلوی مجلس اعتراض کنید می ترسید
حسن ختام بگم ایرانی جماعت فقط بلده حرف بزنه نه عمل با روسری سر کردن مشگل حل نمی شه
در ضمن من فکر می کنم ایشون با دوستاش کل داشته این کارو کرده
در ضمن این نکته یادم رفت قانون به اندازه کافی از زنان حمایت می کنه مرد به هر دلیلی زنش رو مورد ازار قرار بده زن با مدرک بر جلو هیچ مشگلی نیست در ضمن اصلا مرد سالاری تو مملکت ما معنایی نداره

دیدگاه با حسن — ۲۲ اسفند ۱۳۸۷ @ ۱۴:۱۹

راستش رو بگو شرط بندیه؟ با خبرنگار رویترز چطوری هماهنگ کردی؟ جون من آدرسش رو بده من هم چند تا ایدة خوب آمریکا پسند دارم. ولی خداییش چند درصد خونواده ها تو ایران مرد سالاریه؟ ما که هر چی دو رو برمون میبینیم یا بچه سالاریه یا زن سالاری.

دیدگاه با مهرداد زمانی — ۲۲ اسفند ۱۳۸۷ @ ۱۴:۲۱

عشق شهرت چه کارای که نمیکنه!

دیدگاه با مهرداد زمانی — ۲۲ اسفند ۱۳۸۷ @ ۱۴:۲۳

امیدوار هستم آنقدر آزادی در این کشور زیاد بشه که هر کسی بتونه نظر و ایده خودش را به راحتی بگه و بقیه آدمها هم به نظرش و عقیدش احترام بذارند
در این صورت ما میتونیم امیدوار باشیم که این تغییر در تفکر ادمها باعث بشه ما یه تکونی به خودمون بدیم واز این لاک بیائیم بیرون وتبدیل بشیم به آدمهای خلاق
تا کی میخواهیم جهان سومی باشیم

دیدگاه با مهدی — ۲۲ اسفند ۱۳۸۷ @ ۱۴:۵۸

با این جمله می توان پاسخ آن عکس را داد اگر بی حجابی تمدن است پس حیوانات متمدن ترند
مجید از اهواز

دیدگاه با www.setadiha.blogfa.com — ۲۲ اسفند ۱۳۸۷ @ ۱۵:۴۲

درحالی که در ایران هیچ تبعیضی بین زن ومرد نیست افراد لاابالی مثل این خود فروخته ها کشورمان را زیر سئوال می برند وبه بیگانگان که خود را دائه مهربانتر از مادر می نامند بهانه می دهند کجای دنیا عزت وافتخار زن همانند ایران است .این در حالی است که در اکثر کشورها زن را بخاطر شهوتهای نفسانی مورد قبول دارندوبه عنوان یک کالا نگاه می کنند.

دیدگاه با رستم — ۲۲ اسفند ۱۳۸۷ @ ۱۵:۴۷

به نظرم خانمها یی هم که روسریهایشان را عقب میگذارند باید روی مانتوشان بنویسند مرگ بر زنسالاری

دیدگاه با کوروش — ۲۲ اسفند ۱۳۸۷ @ ۱۸:۵۵

قربونت برم الهی واسه عکسی که گرفتی

دیدگاه با سیم سیم — ۲۲ اسفند ۱۳۸۷ @ ۲۰:۰۸

کسی از زن سالاری دفاع نکرد. زن سالاری همون قدر غلطه که مرد سالاری باطله. تنها برابری انسانها صرف نظر از هر تبعیضی رو میپذیرم. خواهش میکنم داستان سرایی نکن. به کسی برچسب نزن و قضاوت نکن. اگر چنین کنی دیگران هم با تو چنین خواهند کرد. باید به شما نوید دهم که طیف گستره ای از مردان جوان امروز دیگر مانند شما فکر نمیکنند و بسیاری از آنها با پدرسالاری مخالف و با برابری انسانها موافق هستند.
اگر من جای این آقا این کار رو میکردم و روی پیراهنم مینوشتم مرگ بر مردسالاری و روسری سر میکردم، همین حرف ها رو درباره من میزدین. حالا هم که دارم اینجا ازش دفاع میکنم میگین شما فقط بلدین حرف بزنید. شما با نفس مخالفت با مردسالاری و نابرابری مشکل دارید. بیخود سفسطه نکنید.

دیدگاه با بهمن — ۲۲ اسفند ۱۳۸۷ @ ۲۰:۱۴

شما که میگی: قانون به اندازه کافی از زنان حمایت می کنه، آیا زن و مرد میتوانند در دادگاه رای یکسان داشته باشند؟ اگر زنی باردار باشد و بچه در شکم او پسر باشد، تصادف کند و هر دو بمیرند، دیه آن جنین پسر بیشتر از آن مادر بالغ است. آیا این حمایت قانونی است؟ اینکه زنان نمیتوانند حق طلاق داشته باشند حتی اگر شوهری ناسالم داشته باشند، حمایت قانونی است؟
شما که میگی: اصلا مرد سالاری تو مملکت ما معنایی نداره، مردها که میتونند چهار تا زن داشته باشند، آیا زن ها میتونند چهار تا شوهر داشته باشند؟ اگر زنی مطلقه باشه، تا مدتی پس از طلاق حق ازدواج ندارد، اگر هم این کار رو کرد به جرم زنای محصنه محکوم میشه، آیا این عدالت است؟ مرد میتواند تا چهار تا زن عقدی دائم بدون اجازه هیچ کسی داشته باشد ولی زن حتی برای داشتن آن یک شوهر هم نیاز به داشتن اجازه از یک مرد است؟ زن بدون اجازه مرد نمیتونه پاسپورت داشته باشه، ولی مرد برای داشتن پاسپورت نیازی به اجازه هیچ زنی یا هیچ کسی نداره. آیا این مردسالاری نیست آن هم در عصر اینترنت و مریخ نوردی؟ شما به دنبال منافع شخصی لحظه ای خودتان هستید یا اینکه به دنبال پیشرفت جامعه ایران؟ اصلا وجدان دارید؟

دیدگاه با بهمن — ۲۲ اسفند ۱۳۸۷ @ ۲۰:۱۵

طبق کدوم نظر سنجی طیف زیادی از مردان اینگونه فکر نمی کنند لطفا با مدرک صحبت کن واز سمت مردان نمایندگی نکن.
در ضمن من قضاوت نکردم بالا رو نگاه کن ببین چند نفر قضاوت کردن
صد در صد با مرد سالاری مخالفم چون اصلا مرد سالاری تو این مملکت معنایی نداره تمام حقوق زن و مرد با هم برابره شاید سهم زنان بیشتر هم باشه
ببین چند تا مرد به خاطر نداشتن پول مهریه تو زندان موندن به خاطر چی
اصلا کجای دنیا مرد به خاطر نداشتن پول مهریه تو زندان میرن
شما لطفا فلسفه بافی نکن

دیدگاه با حسن — ۲۲ اسفند ۱۳۸۷ @ ۲۰:۲۳

مرد در صورتی میتونه ۴ تا زن عقدی داشته باشه که اولا وضعیت مالی خوبی داشته باشه دوما از دادگاه صلاحیت بگیره
در ثانی زن اگه خودشو برای کسب درامد بفروشه خوبه یا خودشو عقد کسی در بیاره که خرجیشو بده.
در کل زنها اگه زیاد ازادی داشته باشن سرنوشتشون مثل روسها میشه

دیدگاه با حسن — ۲۲ اسفند ۱۳۸۷ @ ۲۰:۳۸

ahteram be digaron,va hormathe digaron,lazem hast.in agh ra bajad behesh tabrik goft.

دیدگاه با mazdak — ۲۲ اسفند ۱۳۸۷ @ ۲۱:۳۷

با هر انگیزه ای که این کار رو کرده دمش گرم ….. تاثیر گذار و جالب بود و با سیاس از کسی که این عکسهای زیبارو گرفته…… امید که در سرزمین طاعون زده ما ایران یک گند زدایی اساسی بشود . بطور کلی همه مذاهب بخصوص اسلام دینی است که مخالف هرنوع ازادی انتحاب برای مردم است با قوانین وحشیانه قرون وسطی دینی بشدت زن ستیز و زن ازار است محمد قریشی اعلام کرد که عقل و هوش زنان ناقص است …. و میدانیم که اراجیفی از این دست در دنیای امروز جایی ندارد در سوره نسا نص صریح قران میخوانیم که زنان شما کشتزار شما هستند یس به کشتزار خود در ایید هرجا که خواسته باشید. توهین و تحقیر زن رو در لابلای ایات این کتاب مردانه میتوان دید. در تلاش برای یک جامعه سکولار که عملکرد انسانی انسانها معیار سنجش باشد نه جنسیت انها قدم بر داریم ویادمون باشه که رهایی زن رهایی جامعه است. در ضمن ۸ مارس روز جهانی زن بر همه انسانهای ازادیخواه و برابری طلب بخصوص زنان قهرمان ایران خجسته باد.

دیدگاه با فیروزه فرهی — ۲۲ اسفند ۱۳۸۷ @ ۲۲:۲۶

شما که میگی: تمام حقوق زن و مرد با هم برابره، با سند حرف بزن. بیسوادی شما تنها محدود به اشتباه نوشتن غیرت با ق نیست. اینطور که میبینم خیلی بیشتر از اینها سوادت نم داره

دیدگاه با بهمن — ۲۳ اسفند ۱۳۸۷ @ ۰۰:۱۵

به علت توهین پاک شد

دیدگاه با بهمن — ۲۳ اسفند ۱۳۸۷ @ ۰۰:۲۶

vaghean in agha be har dalili ke inkaro karde joratesh ghabele ehterame,vali hassan agha, behtar nist bejaye inke baraye harfaye bimanteghet be baghie bi ehterami koni yekam be fesadi ke mamlekato ta kherkhere gerefte va ellatesh faghat hamin afkare zeddo naghize fekr koni???????????????????

دیدگاه با sarvenaz — ۲۳ اسفند ۱۳۸۷ @ ۱۴:۵۲

به علت توهین پاک شد

دیدگاه با حسن — ۲۳ اسفند ۱۳۸۷ @ ۱۵:۰۳

سروناز عزیز
من هم مثل شما میدونم که فساد زیاده من هم مثل شما میدونم گرفتاری و مشگلات اقتصادی زیاده
ولی به نظر شما عامل فساد مرد سالاری یا زن سالاری ؟
اصلا فساد با این مقوله ارتباطی نداره به نظر من مشگل اقتصادی باعث ترویج فساد شده
حالا اگه کار نیست یا دنبال کار نمیرن بحث جدا داره ولی من فکر نمیکنم با روسری سر کردن مشگل فساد برطرف بشه.

دیدگاه با حسن — ۲۳ اسفند ۱۳۸۷ @ ۱۵:۰۸

مدیریت سایت لطفا به پست بهمن خانم هم توجه کنید .بیشرف من نیستم.کسی هست که بر زبان میاره

دیدگاه با حسن — ۲۳ اسفند ۱۳۸۷ @ ۱۵:۱۰

در پاسخ نوشته توهین آمیز حسن که نوشته است: در ثانی زن اگه خودشو برای کسب درامد بفروشه خوبه یا خودشو عقد کسی در بیاره که خرجیشو بده.

آیا زنها نیاز به تکیه گاه دارند؟ این همه زن دکتر و مهندس و وکیل و استاد دانشگاه که هستند؟ اینگونه حرف زدن حسن توهین به همه ما میباشد که دارای بستگان زن هستیم.

اگر زن ها و مردها در بخشهایی از تاریخ با هم برابر نمیبودند که دنیای پشرفته ی امروز هرگز پدید نمی آمد.

این فرد که از روسپیگری حرف میزند، از چیزی به نام آسیب های اجتماعی خبر دارد؟ هرچند ادامه این بحث زمانیکه طرف در ناآگاهی مطلق است که میگوید زنان تنها برای کسب درآمد ناچارند تن فروشی کنند و کار دیگری نمیتوانند بکنند، هیچ فایده ای ندارد. باید از این فرد پرسید که این همه مرد روسپی و تن فروش که برای کسب درآمد این کار را میکنند ایا نمیتوانند شغل دیگری داشته باشند؟ و اینکه آیا این همه زن دانشمند و نخبه در جهان امروز که پیشرفتهای بشری مدیون آنها است (کافی است به سایت نوبل سر بزنید) چگونه شده که بدون اینکه نیازی به هیچ مردی داشته باشند توانستند به چنین جایگاههای والایی در جهان برسند؟

دیدگاه با بهمن — ۲۳ اسفند ۱۳۸۷ @ ۱۵:۴۸

اینکه آیا این همه زن دانشمند و نخبه در جهان امروز که پیشرفتهای بشری مدیون آنها است (کافی است به سایت نوبل سر بزنید) چگونه شده که بدون اینکه نیازی به هیچ مردی داشته باشند توانستند به چنین جایگاههای والایی در جهان برسند؟

دوست عزیز من مخالف حرف شما نیستم ولی هستند کسانی که از راه تن فروشی کسب در امد کنند همجای دنیا هست
تنها حرف من این است که با روسری سر کردن مشگل حل نمیشود جز تمسخر و بی ابرویی برای ان شخص
زنان مملکت ما مگه تو دانشگاه درس نمیخونن خب برن کشف کنن اختراع کنن مگه کسی جلوی اونها رو گرفته مگه تو مجلس زن نداریم
درست اکثر موارد انتصابی است ولی به هر حال برای هدفهای بزرگ باید گامهای بزرگ برداشته شه نه با رو سری سر کردن.

دیدگاه با حسن — ۲۳ اسفند ۱۳۸۷ @ ۱۶:۱۰

سلام.به نظر من این حرکت به عنوان یه کار نمادین واقعن خوب بوده.اما اینکه بخوایم باور کنیم این آقا واقعن از زیر پا نهاده شدن حقوق زنان نارحت میشه خنده داره .چون خیلی ها فکر می کنن ایشون هدفش جلب توجه بوده.و از خندش هم معلومه که همینطوره.!به نظر من اگه چند صد تا دختر دور هم جمع میشدن و همینکارو میکردن،یا دخترا بیان و هر کس از خودش شروع کنه و افکارش رو تغییر بده و تو سازمان دفاع از حقوق زنان فعالیت داشته باشه خیلی بهتر از حرکت نمادین یه مرد هستش.

دیدگاه با وحید — ۲۳ اسفند ۱۳۸۷ @ ۱۷:۰۹

من واقعا به این آقا تبریک می گویم. واقعا حق این آقا در عالم طبیعت خورده شده . ایشان در آرزوی زن شدن روسری بر سر کرده اند و از حقوق رویاهای خود دفاع کرده اند. البته برخی معتقدند این آقا ۲ جنس بوده اند که چنین کرده است . برخی نیز معتقد اند که بد جنس بوده اند!! در هر حال با یک جمع بندی ساده به این نتیجه ی بدیهی می توان رسید که ایشان بیش از یک جنس بوده اند !!!

البته چند سوال محتوایی از این بابا باید پرسید :
۱- در برخی از خانه ها زن سالاری برقرار است و حتی زن ها همسرانشان را می زنند. خب اینجا چی کار کنیم؟ می شود شما دوباره ولی بدون روسری همان یک تکه را با شعار “مرگ بر زن ساالاری” طی کنید.
۲- ذات زن بر تحت مرد بودن است. به معنای تحت الحمایه بودن. حالا اگر زنی خواست تابع شوهرش باشد آن چه گناهی کرده است؟
۳- نتیجه زن سالاری چه خواهد بود ؟ فرمان نبردن از مردان و خود کفا شدن و در نتیجه هوسرانی و هزار درد فرهنگی
۴- پیامبر خدا فرموده اند : اگر سجده بر غیر خدا جایز بود دستور می دادم زن بر مردش سجده کند.
۵- خدا همه را هدایت و دشمنان را لعنت کند

دیدگاه با سید ابوالفضل هاشمی — ۲۳ اسفند ۱۳۸۷ @ ۱۷:۱۵

نمیدونم چرا یاد این شعر سعدی میافتم که میگه:
هر آنکس که نام آورد اندر میان
به نیکوترین نام و نعتش بخوان
چو همواره گویی که مردم خرند
مبر ظن که که نامت چو مردم برند

قدمهای بزرگ رو شما انجام بردار بجای غر زدن و ایراد گرفتن از همین کار کوچک دیگران که برخی که ادعا دارند عرضه ندارند فقط حرف میزنن

دیدگاه با بهمن — ۲۳ اسفند ۱۳۸۷ @ ۱۸:۲۲

من این آقا رو نمی شناسم و نمی تونم بگم دلیل انتخاب این نحوه برای اعتراض از طرف خود ایشون چی بوده ولی چیزی که در لحظه اول به نظر می رسه، یک حرکت سمبولیکه.
به عنوان یک زن از ایشون ممنونم که تا حدی به مساله زن در ایران فکر کرده اند که بفهمند زنان واقعاً در ایران مشکل دارند.
به عنوان یک زن از تمام زنان و مردانی که هنوز انقدر احمق نشده اند که همه چیز رو به مسخره بگیرند ممنونم و امیدوارم این طنز های بی محتوای جنسی در مسائل جدی رسوخ پیدا نکنه و مردم کمی جدی تر با مسائل واقعاً جدی برخورد کنند…
به عنوان یک زن از تمام کسانی که حتی یک دقیقه به اینکه زنان در ایران مشکل دارند فکر می کنند ممنونم… چون فکر می کنم مشکلات زنان در ایران(و بسیاری از نقاط جهان) انقدر هست که با یک دقیقه فکر کردن هم بشه تعداد زیادی رو لیست کرد.

به آقای سید ابوالفضل هاشمی:
۱٫ برای مردانی که همسرانشون رو می زنند چه کاری باید کرد؟ مساله این است که قانون باید طوری از افراد حمایت بکنه که جایی برای توحش در رفتارهای فردی و اجتماعی باقی نمونه. برای هر دو طرف، نه فقط زن و نه فقط مرد…
۲٫ چنین ذاتی رو شما به زنان دیکته می کنید…. چنین ذاتی وجود نداره و نتیجه سالهای دراز مرد سالاری است
۳٫ چرا فکر می کنید زنان فقط به فکر هوسبازی هستند؟؟ زنان مدیریت اجتماعی، روابط انسانی و احساس همدردی قویتری از مردان دارند و این مساله باید پررنگ بشه!!! اگر به فیزیولوژی زن و مرد هم نگاه کنید، از نظر روابط جنسی مردان نیاز به برآورده کردن نیاز جنسی به طور مداوم دارند، نه زنان… بنابراین در جامعه ای مثل ایران که مردان لجام گسیخته هستند مسائل جنسی و بی بند و باری پر رنگ تر میشه
۴٫ اگر پیامبر و حضرت علی رو نداشتید، حرفهای خودتون رو از زبون کی می گفتید؟!؟!؟!؟!؟!!؟

به رستم: قرار نیست شما از کشورهای دیگر الگو بگیرید…. مگر نه اینکه ما همیشه ادعا می کنیم مهد تمدن بودیم… چرا این در هیچ کجای فرهنگمان نمود نداره؟!

به بقیه: زنان در هیچ جای دنیا هنوز حق و حقوق درست، کامل و انچه که شایسته انهاست ندارند. (به جز ۲-۳ کشور) ولی در ایران این مساله بسیار بد تره. که من فکر می کنم هم به خاطر قوانین غلط، هم به دلیل فقر فرهنگی طبقات مرفه و فقر مالی سایر طبقات و هم به دلیل سالهای دراز مرد سالاریه…

ببخشید زیاد حرف زدم.

دیدگاه با Frustrated — ۲۳ اسفند ۱۳۸۷ @ ۲۳:۱۹

با تشکر از Frustrated به معنای خنثی شده عقیم شده . راستی اسم کم بود اینو گذاشتید ؟

اما در پاسخ شما باید بگویم که
۱- با جواب ۱ تان موافقم. خب با این حساب مرگ بر مرد سالاری معنایی ندارد. این یعنی توهین به مردان. این حرف جدیدی نیست و ما می توانیم در چارچوب دینی آن را بیان کنیم نه آنکه خودمان را شبیه زن ها کنیم و به خیابان برویم و بر روی لباسمان بنویسیم : مرگ بر مرد سالاری! می دانستید تمام این مردهایی که خودشان را شبیه زن ها می کنند مورد لعنت خدا و اهل بیت قرار می گیرند (حدیث است که پیغمبر ما که آن قدر از مهربانی اش و محبتش سخن می گوییم با کمال شدت فرموده لعنت من بر کسانی است که خود را شبیه زن ها می کنند. در ثانی من خودم از کسانی هستم که طرفدار حقوق انسانی زن ها هستم ولی از این می ترسم که ما به زنها از حد و حدودشان بیشتر ارزش قائل شویم و ناگهان اتفاق بدی بیافتدو ارزش زن مثل سهام ژاپن بیاد پایین. همه ورشکست بشن!!!

۲- دوست عزیز ! زن ها روحیه عاطفی ای دارند. من می شناسم مدیر شرکتی که با کارمند زیر مجموعه ی خودش رابطه برقرار کرده. یا دیدم که یک زن بسیار متشخص از یک جوان بی دست و پا طلب دوستی و عشق کرده. یا همین شما ، چقدر با احترام و صمیمیت صحبت می کنید ! کسی ندونه فکر می کنه نوشته های هلو اه!!!!! همچنین در جایی خوانده ام که زن ها طرز تفکرشان درون خانه ایست و مردان بیرونی و جهانی . هم اکنون از بین حدود ۲۰۰ کشور جهان چند تا رئیس جمهور زن وجود دارد ؟ یا در بین رهبران دنیا (البته این زنه پاکستانی اه رو کاری ندارم. اینو با سیاستکاری بعد و قبل مرگش بزرگش کردند) . می بینی زن ها با مرد ها برابری نمی کنند؟ می دونی چرا چون مرد ها بدنشون از ماهیچه است اما آنها از چربی !!!!!!!!!!!!!!! لذا بر اساس فرمول فیزیک نتیجه می گیریم مرد چگالی اش بیشتر است لذا همچون جبر به این نتیجه می رسیم که درود بر مرد سالاری. همچنین با توجه به قانون E=MC2 اینشتن به این نتیجه می رسیم که یک مرد ضرب در دو زن می شود شکوفایی استعداد ها و سپس انفجار :ب م ب !!!!

۳- در شماره ۳ گفه اید چرا فکر می کنید زنان فقط به فکر هوسبازی هستند؟؟ من نمی دونم خانهی شریف شما کجاست؟ اما در هر کجایی هستید یک سر بیایید وسط شهر … به خدا دهنمون رو سرویس کردن! بیچارمون کردن این زن ها . ما رو به فنا دادن . از وسط دو نیمه مون کردند. والا هروقت توبه می کنیم و سرمون رو می اندازیم پایین اونا به ما گیر می دن هر وقت هم عاشق میشیم می گیم بابا تو رو خدا یه نیم رخ بذار من ببنیمت اونا فرار می کنن! نمی دونیم به چه سازی برقصیم ؟ به نظر شما گیتار خوبه ؟ البته نی هم است!!!
اما خدا وکیلی یک سر بروید تووی اجتماع. اینقدر پشت آن رایانه ی نشین ! یا اینقدر نرو جلوی آیینه موهاتو فشن کن!! یه ذره برو بین مردم ببینی چه خاکی سر مرد ها ریختید ! درد هایم زیاد است. یکی دیگشو می گم بر و بچز حالشو ببرن !! همین پنج شنبه ای اه داشتم از پیاده رو می رفتم دیدم یک خانمی یک مانتوی جدید خشگل پوشیده . از این مدل جدید ها بود. داشت از وسط راه می رفت. ما هم کنجکاو شدیم یک نگاه کردیم. باور کن با دوربین ۲۰ ایکس CANON si 10 زوم می کردی قشنگ تمام جزئیات باسنش معلوم بود … ادامه نمی دهم چون میان کل سایت رو فیلتر می کنن!!!! اما خدا وکیلی (نگاه کن بی شوخی می گم) بیچارمون کردید. یعنی هرچی بد بختی داریم سر شما زن هاست. اگر خدا زن رو نمی آفرید مرد به بهشت می رفت(رسول خدا ص) خودت بخوان ادامه ی مثنوی را …

البته این هم یک نمونه اش بود نمونه های هوسرانی شما جماعت ابلیس فراوان است. الآن همین نوشته تان یک نمونه اش. اصلا کل وب رو بگردین مستهجن تر از این نوشته پیدا می شه ؟؟؟؟ (آره پیدا می شه!!!!)

۴- اگر پیامبر و حضرت علی را نداشتیم حرف هایمان را از قرآن می زدیم آن وقت شما می خواستید به چی گیر بدید؟

خدا همه ی شما جماعت گمراه را به راه راست هدایت کنه به ما هم تقوای الهی در این زمانه ی چرند را !!!!

یا علی

دیدگاه با سید ابوالفضل هاشمی — ۲۴ اسفند ۱۳۸۷ @ ۰۰:۰۰

من موندم این مردا چرا دارن خودشونو خفه می کنن. واقعا جالبه! بیشتر نظرها هم مربوط به اوناست. سختی حجاب رو ما داریم تحمل می کنیم شما چرا این طوری یقه می درید….؟
اوه ببخشید حواسم نبود این سختی برای شما هم هست…
آخه این طوری ارضا شدن چشمهای پاکتون یه کمکی به مشکل بر می خوره!
خیلی دوست دارین اینجا هم …

دیدگاه با یه دختر — ۲۴ اسفند ۱۳۸۷ @ ۰۱:۰۵

———————————— دوستانی که نظر من را می خوانند بدانند —————————————————-
اول اینکه من در تمام نظراتم طنز به کار می برم . لذا نوته هایم را بد نگیرید . نیت ام بد نبود.
————————————————————————————————————–
دوم اینکه این حرف ها هیچ اهمیتی نداره . آنچه مهم است کار فرهنگی سیاسی عملی است.
————————————————————————————————————-

والسلام

دیدگاه با سید ابوالفضل هاشمی — ۲۴ اسفند ۱۳۸۷ @ ۰۸:۰۴

*************************لطفا بخوانید***********************************
*************************لطفا بخوانید***********************************
*************************لطفا بخوانید***********************************
*************************لطفا بخوانید***********************************
*************************لطفا بخوانید***********************************
*************************لطفا بخوانید***********************************
*************************لطفا بخوانید***********************************
*************************لطفا بخوانید***********************************
*************************لطفا بخوانید***********************************
*************************لطفا بخوانید***********************************
*************************لطفا بخوانید***********************************
*************************لطفا بخوانید***********************************
آدم عاقل مرد سالاری را قبول ندارد و هم چنین زن سالاری را
البته قبول دارم که قبلا متاسفانه مرد سالاری بوده و قابل ذکر است که هم اکنون هم به سرعت به سمت زن سالاری پیش میریم
ایشون هم که این لباس رو پوشیده کمی …
بگذریم
اما لطفا این قدر زن و مرد را از هم جدا نکنید و با کار هاتون باعث تقویت روحیه جنگاوری بین زن و مرد نشوید

دیدگاه با منتقد — ۲۴ اسفند ۱۳۸۷ @ ۱۱:۲۴

یه دختر
چه سختی رو تحمل میکنی ابوالفضل اندر خم اون خانوم رو دیده اگه تو هم دوست نداری حجاب داشته باشی مشگلی نیست الگو بگیر
ولی اگه یه بار تجربه کنی هزار بار سپاس می زاری برای اون حجابت
در ضمن چشمهای پاک ابوالفضل رو یه جنس مونث ازار میده چرا مردا چشمهای پاک شماها رو ازار نمیدن

دیدگاه با حسن — ۲۴ اسفند ۱۳۸۷ @ ۱۲:۱۲

برخی میگویند: در برخی از خانه ها زن سالاری برقرار است یعنی اینکه در خانه ها زنان از مردها دارای حقوق بیشتری هستند.

زن در جامعه کنونی ایران دارای حقی نیمی از مرد است. در حانه هم چنین باشد؟ بگیریم در خانه برابری باشد (که در بسیاری از خانه ها آن برابری هم نیست زنها بیشتر از مردها کار میکنند). پس آن نیمه گم شده حقوق زنان و سرخوردگی زنان در جامعه چه میشود؟ هیچ فکر کردید از دلایل فرار دختران و زنان از خانه و خانواده چیست؟ خودم پاسخ را میگویم: سرخوردگی. هنگامیکه زن در بیرون از خانه حقوق انسانی اش ضایع میشود، در خانه هم حقوق و کرامت انسانی اش ضایع میشود، زیر بار فشار روانی قرار میگیرد. این فشار های روانی ضایع شدن حق در بیرون و درون خانه، از فضای مردسالارانه به زن وارد میشود یا زن سالارانه؟

گفته شد که: حتی زن ها همسرانشان را می زنند.
در تمام جهان، در هر زمان و مکانی چنین بوده و هست. ولی آیا به آمار توجه کردید؟ شمار زنانی که مردها را میزنند بیشتر است یا شمار مردهایی که همسران خود را هر روزه کتک میزنند بیشتر است؟ پیش روانشناس، جامعه شناس و حتی نیروی انتظامی هم که بروید از این واقعیت خبردار میشوید.

همچنین گفته شد: مرد در صورتی میتونه ۴ تا زن عقدی داشته باشه که اولا وضعیت مالی خوبی داشته باشه دوما از دادگاه صلاحیت بگیره
باید بگم که اینجا افغانستان نیست که طالبان بتوانند ظهور کنند. اینجا یکی از متمدن ترین ملتهای جهان است اگرچه اندکی چون شما با آن افکار عقب افتاده در آن زندگی میکنید. این از این. معیار سنجش وضعیت مالی خوب چیه؟ داشتن شتر یا کیسه برنج یا ظرف خرما؟ این همه مردها هستند که بدون اجازه زن اول، زن دوم میگیرند و زن اول حداکثر کاری که میتونه بکنه شکایت به دادگاه است که دادگاه هم نمیتونه حکم لغو نکاح صادر کنه تنها کاری که برای دفاع از زن اول میتونه بکنه پرداخت خسارت از سوی مرد، آن هم اگر قاضی منصف باشه، و پس از اینکه از سوی قاضی تشخیص داده شد که شوهره آدم حسابی نیست و مجبورش کنه که از زن اول حمایت کنه. وگرنه مردها به راحتی برای شهوترانی اجازه قانونی دارند. گذشته از آن این درباره زن عقدی دائم است. زنهای صیغه ای که دارای محدودیت نیستند و دادگاه هم نمیتواند با آن به راحتی برخورد کند. فوقش شوهره یواشکی دوباره میره سراغ یک زن دیگه. منکرات هم کاری بهش نداره حتی خودشون هم مقدمات این کار خیر رو آماده میکنن.

در جایی دیگر کسی برای مسخره کردن من که از برابری انسانها دفاع میکنم چون میخواهم به وجدانم پاسخگو باشم، من را بهمن خانم خطاب کرد. باید به او بگویم که وقتی مردهای خودخواه بی وجدانی امثال شما را میبینم که چندهمسری و شهوترانی را به سادگی توجیه میکنند و با وجود این همه بیعدالتی و تبعیض، تازه میگویند که زنان از مردان حقوق بیشتری دارند(!) از مرد بودن خودم شرمگین میشوم. ترجیح میدهم در چنین شرایطی در صف زنان باشم تا در صف شما که رنگی از مرام و معرفت در حرفهایتان پدیدار نیست. چون زنان امروز ایرانی از شما که مدعی مرد بودن هستید، هزاران بار قوی تر و شجاع تر و با پشتکار و غیرت بیشتری در راه برداشتن بی عدالتی ها هستند.

دیدگاه با بهمن — ۲۴ اسفند ۱۳۸۷ @ ۱۹:۳۰

گاف گرفتن ها برای من تمامی ندارد ولی زمان بسیار بسیار بیشتر از اینها برای من ارزش دارد. تنها برای یک جمله یک پاراگراف انشا نوشته از بس ایراد داشت اگر بخوام به همه نوشته های های سید ابوالفضل هاشمی یک مقاله چند صفحه ای میشه که من هرگز برای دانشگاه این همه تایپ نکرده بودم البته به جز پایانه نامه ام.

دیدگاه با بهمن — ۲۴ اسفند ۱۳۸۷ @ ۱۹:۴۲

می گم آقای روشن نوروزی . عیدتان مبارک . می گم خوب ما و بچه ها رو سرکار گذاشتید ها ! به نظرم آدم خیلی باحالی هستید.

راستش من امروز به این نتیجه رسیدم که شما جماعت اصلاح طلب مرد هاتون دوست دارن زن باشن و زن هاتون دوست دارن مرد باشن. واقعا ادم از خلقت خدا تعجب می کنه ! واقعا چی آفریده !!!!
یه دختر و Frustrated تابلواه شما نوشتید. بگم چرا ؟ دلیل دارم.

دیدگاه با سید ابوالفضل هاشمی — ۲۴ اسفند ۱۳۸۷ @ ۲۰:۵۷

گاف گرفتن ها برای من تمامی ندارد ولی زمان بسیار بسیار بیشتر از اینها برای من ارزش دارد. تنها برای یک جمله یک پاراگراف انشا نوشتم از بس ایراد داشت اگر بخوام به همه ایرادهای نوشته های های سید ابوالفضل هاشمی و حسن، پاسخ بدم، یک مقاله چند صفحه ای میشه که من هرگز برای دانشگاه این همه تایپ نکرده بودم البته به جز پایانه نامه ام.

دیدگاه با بهمن — ۲۴ اسفند ۱۳۸۷ @ ۲۳:۱۰

اول اینکه frustrated به معنای disappointed یعنی ناراحت و از ناراحتی از پا در آمده است!!! با توجه به این ترجمه تون ۳ تا توصیه دارم: ۱٫ کمی انگلیسی یاد بگیری برای دنیا و آخرتت خوبه برادر! ۲٫ همه چیز رو با زاویه دید جنسی نبین، دنیا هزاران مساله و مشکل داره که همه اش به این مساله ختم نمی شه . ۳٫ وقتی پای اینترنتی حداقل از دیکشنری های آنلاین استفاده کن (http://dictionary.reference.com/search?q=frustrated)

دوم: متاسفام برای جامعه ای که مردانی که الان سالارش!!!!!! هستند، در جواب مذاکره با بی ادبی جواب می دهند…

البته مردان خوب در کشورما خیلی زیادند (که اگر خیلی از مردان خوب نبودند و همراه و همگام همسرانشون در حل مشکلاتشون نبودند، شاید این مساله در حد مطرح شدنش باقی می موند)… مساله مرد سالاری زیر سوال بردن مردان نیست. مساله حمایت از زنانی است که به دلیل قوانین نادرست، حقوق شهروندی، اجتماعی و انسانی شون زیر پا گذاشته می شه!

دیدگاه با Frustrated — ۲۴ اسفند ۱۳۸۷ @ ۲۳:۲۷

سید ابوالفضل هاشمی، شما نسبت به کار خدا اظهار نظر میکنید یا میخواهید در کار خدا دخالت کنید؟

شما اقتدارگراها چگونه به خود اجازه میدهید که به کار خدا ایراد بگیرید و یا اینگونه قضاوت کنید؟ اصلا با چه جراتی به کار خدا قضاوت میکنید؟ واقعا که. من که مانند شما هرگز در ملا عام ادعای اصولگرایی و مذهبگرایی به شدت شما نکرده ام ولی از شرم و حیا به جای شما دارم از خدا طلب آمرزش میکنم.

دیدگاه با بهمن — ۲۵ اسفند ۱۳۸۷ @ ۰۱:۴۴

باید به سید ابوالفضل هاشمی که انسان چه مرد چه زن چه سیاه چه سفید چه مسلمان چه بی دین همه بنده خدا هستند و این خدا است که میتواند در مورد آنها قضاوت کند نه بنده خدا. شما پلیس خدا نیستید که به خود اجازه بدید به نمایندگی از خدا تصمیم بگیرید چون معتقدید خونتان رنگینتر از دیگران است. از وجدان که بهترین نعمت الهی است استفاده کنید.
اصلا شما میدانید معیار زن شدن یا زن بودن چیست؟ آرایش کردن؟ وقتی که گریم کردن بخشی از کارهای امنیتی است که سران حکومتی باید انجام دهند و یا آرایش کردن برای مردان و زنان در سرتاسر تاریخ بوده و همچنان در میان قبایل مختلف جهان مرسوم است. آیا لباس خاص پوشیدن معیار زن یا مرد بودن است؟ خدا که آدم و حوا را برهنه آفرید. حتی در قرآن گفته نشده که مردها و زنها را از روی لباس میتوان شناخت.
خدا بسیاری را دوجنسه آفریده. یعنی مادرزادی دوجنسه هستند که مجبورند با یک عمل جراحی جنسیت خود را به مرد یا زن تغییر دهند.

مردم وقتی چیزی نمیدونند بیشتر حرف میزنند.
کم گوی و گزیده گوی چون در
کز اندک تو جهان شود پر

در ضمن گذاشتن پارچه ای بر سر یعنی همجنسگرایی؟ چرا تهمت میزنید؟ میدانید پیامبر اسلام فرموده که تهمت زدن و غیبت کردت بدتر از زنا کردن است؟ یعتنی شما با یک درجه تخفیف مرتکب زنا شدید. و جزای زنا هم که میدانید اعدام است.

در ضمن مرگ با مردسالاری با مرگ با مرد، بسیـــــــــــار فرق دارد. حتی اگر هم این آقا مینوشت: مرگ بر مرد، میدانستم که عذاب وجدان پس از هزاران سال در او اینگونه طغیان کرده است.

بیخودی از این بی عدالتی ها این همه دفاع نکنید.

دیدگاه با بهمن — ۲۵ اسفند ۱۳۸۷ @ ۰۲:۲۲

راستی یک چیزی یادم رفت که باید میگفتم. دقت کردید که هیچ موجود زنده ای بر روی کره زمین وحشی تر از انسان نیست؟ هیچ موجود زنده ای شکنجه نمیکند. انسانها نه تنها همنوع خود را شکنجه میکنند که به دیگران هم آسیب میزنند. اونوقت برخی میان از عمل وحشیانه انسانها دفاع میکنند. واقعا که.

دیدگاه با بهمن — ۲۵ اسفند ۱۳۸۷ @ ۰۲:۲۷

با سلام

بهمن جان ! پاسخت را در اولین فرصت در وبلاگ خودت و اینجا می دهم.

از زحمتی که کشیدی و جواب دادی بی نهایت سپاسگزارم.

فقط یک نکته را فراموش نکن و آن اینکه نوشته ی من یک محتوایی داشت و یک چند مورد طنز! لذا آن طنز ها را رسمی حساب نکن.

به زودی لطفت را پاسخ می دهم

ارادتمند . برادر کوچکت

دیدگاه با سید ابوالفضل هاشمی — ۲۵ اسفند ۱۳۸۷ @ ۱۵:۴۷

===================================
– - – - – - – - – ……………………………………. ۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰

بچه ها یه چیزی یادم رفت .

امسال سال گاوه !
بیایید همین جا با هم یک عهد ببنیدم.

ببنید ما که نمی تونیم آدم بشیم. یعنی استعدادش رو نداریم.

بیایید لااقل گاو های خوبی باشیم. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

دیدگاه با سید ابوالفضل هاشمی — ۲۵ اسفند ۱۳۸۷ @ ۱۹:۳۳

بهمن جان یه سوال دارم شما خانم هستی یا اقا اگه خانمی که بهت حق میدم دفاع کنی ولی نامتو عوض کن
اگه اقا هستی خجالت بکش بسته دیگه بابا تو مردی من نمیدونم غیرت مردونگی شما کجاست به خدا روسری سر کردن برای مردان کسر شائن هست کوتاه بیا بابا
کارش بده دیگه اگه یه زن لباس مردونه بپوشه بیاد بیرون موهاش رو کوتاه کنه ریش بذاره خوبه هر کسی یه جایگاهی داره

دیدگاه با حسن — ۲۵ اسفند ۱۳۸۷ @ ۲۱:۳۷

—————————————————————————————————————————
—————————————————————————————————————————
—————————————————————————————————————————
—————————————————————————————————————————
—————————————————————————————————————————
بهمن گفته :
برخی میگویند: در برخی از خانه ها زن سالاری برقرار است یعنی اینکه در خانه ها زنان از مردها دارای حقوق بیشتری هستند.
زن در جامعه کنونی ایران دارای حقی نیمی از مرد است. در خانه هم چنین باشد؟ بگیریم در خانه برابری باشد (که در بسیاری از خانه ها آن برابری هم نیست زنها بیشتر از مردها کار میکنند). پس آن نیمه گم شده حقوق زنان و سرخوردگی زنان در جامعه چه میشود؟ هیچ فکر کردید از دلایل فرار دختران و زنان از خانه و خانواده چیست؟ خودم پاسخ را میگویم: سرخوردگی. هنگامیکه زن در بیرون از خانه حقوق انسانی اش ضایع میشود، در خانه هم حقوق و کرامت انسانی اش ضایع میشود، زیر بار فشار روانی قرار میگیرد. این فشار های روانی ضایع شدن حق در بیرون و درون خانه، از فضای مردسالارانه به زن وارد میشود یا زن سالارانه؟
گفته شد که: حتی زن ها همسرانشان را می زنند.
در تمام جهان، در هر زمان و مکانی چنین بوده و هست. ولی آیا به آمار توجه کردید؟ شمار زنانی که مردها را میزنند بیشتر است یا شمار مردهایی که همسران خود را هر روزه کتک میزنند بیشتر است؟ پیش روانشناس، جامعه شناس و حتی نیروی انتظامی هم که بروید از این واقعیت خبردار میشوید.
همچنین گفته شد: مرد در صورتی میتونه ۴ تا زن عقدی داشته باشه که اولا وضعیت مالی خوبی داشته باشه دوما از دادگاه صلاحیت بگیره
باید بگم که اینجا افغانستان نیست که طالبان بتوانند ظهور کنند. اینجا یکی از متمدن ترین ملتهای جهان است اگرچه اندکی چون شما با آن افکار عقب افتاده در آن زندگی میکنید. این از این. معیار سنجش وضعیت مالی خوب چیه؟ داشتن شتر یا کیسه برنج یا ظرف خرما؟ این همه مردها هستند که بدون اجازه زن اول، زن دوم میگیرند و زن اول حداکثر کاری که میتونه بکنه شکایت به دادگاه است که دادگاه هم نمیتونه حکم لغو نکاح صادر کنه تنها کاری که برای دفاع از زن اول میتونه بکنه پرداخت خسارت از سوی مرد، آن هم اگر قاضی منصف باشه، و پس از اینکه از سوی قاضی تشخیص داده شد که شوهره آدم حسابی نیست و مجبورش کنه که از زن اول حمایت کنه. وگرنه مردها به راحتی برای شهوترانی اجازه قانونی دارند. گذشته از آن این درباره زن عقدی دائم است. زنهای صیغه ای که دارای محدودیت نیستند و دادگاه هم نمیتواند با آن به راحتی برخورد کند. فوقش شوهره یواشکی دوباره میره سراغ یک زن دیگه. منکرات هم کاری بهش نداره حتی خودشون هم مقدمات این کار خیر رو آماده میکنن.
در جایی دیگر کسی برای مسخره کردن من که از برابری انسانها دفاع میکنم چون میخواهم به وجدانم پاسخگو باشم، من را بهمن خانم خطاب کرد. باید به او بگویم که وقتی مردهای خودخواه بی وجدانی امثال شما را میبینم که چندهمسری و شهوترانی را به سادگی توجیه میکنند و با وجود این همه بیعدالتی و تبعیض، تازه میگویند که زنان از مردان حقوق بیشتری دارند(!) از مرد بودن خودم شرمگین میشوم. ترجیح میدهم در چنین شرایطی در صف زنان باشم تا در صف شما که رنگی از مرام و معرفت در حرفهایتان پدیدار نیست. چون زنان امروز ایرانی از شما که مدعی مرد بودن هستید، هزاران بار قوی تر و شجاع تر و با پشتکار و غیرت بیشتری در راه برداشتن بی عدالتی ها هستند.
گاف گرفتن ها برای من تمامی ندارد ولی زمان بسیار بسیار بیشتر از اینها برای من ارزش دارد. تنها برای یک جمله یک پاراگراف انشا نوشته از بس ایراد داشت اگر بخوام به همه نوشته های های سید ابوالفضل هاشمی یک مقاله چند صفحه ای میشه که من هرگز برای دانشگاه این همه تایپ نکرده بودم البته به جز پایانه نامه ام.
]
سید ابوالفضل هاشمی، شما نسبت به کار خدا اظهار نظر میکنید یا میخواهید در کار خدا دخالت کنید؟
شما اقتدارگراها چگونه به خود اجازه میدهید که به کار خدا ایراد بگیرید و یا اینگونه قضاوت کنید؟ اصلا با چه جراتی به کار خدا قضاوت میکنید؟ واقعا که. من که مانند شما هرگز در ملا عام ادعای اصولگرایی و مذهبگرایی به شدت شما نکرده ام ولی از شرم و حیا به جای شما دارم از خدا طلب آمرزش میکنم.
باید به سید ابوالفضل هاشمی که انسان چه مرد چه زن چه سیاه چه سفید چه مسلمان چه بی دین همه بنده خدا هستند و این خدا است که میتواند در مورد آنها قضاوت کند نه بنده خدا. شما پلیس خدا نیستید که به خود اجازه بدید به نمایندگی از خدا تصمیم بگیرید چون معتقدید خونتان رنگینتر از دیگران است. از وجدان که بهترین نعمت الهی است استفاده کنید.
اصلا شما میدانید معیار زن شدن یا زن بودن چیست؟ آرایش کردن؟ وقتی که گریم کردن بخشی از کارهای امنیتی است که سران حکومتی باید انجام دهند و یا آرایش کردن برای مردان و زنان در سرتاسر تاریخ بوده و همچنان در میان قبایل مختلف جهان مرسوم است. آیا لباس خاص پوشیدن معیار زن یا مرد بودن است؟ خدا که آدم و حوا را برهنه آفرید. حتی در قرآن گفته نشده که مردها و زنها را از روی لباس میتوان شناخت.
خدا بسیاری را دوجنسه آفریده. یعنی مادرزادی دوجنسه هستند که مجبورند با یک عمل جراحی جنسیت خود را به مرد یا زن تغییر دهند.
مردم وقتی چیزی نمیدونند بیشتر حرف میزنند.
کم گوی و گزیده گوی چون در
کز اندک تو جهان شود پر
در ضمن گذاشتن پارچه ای بر سر یعنی همجنسگرایی؟ چرا تهمت میزنید؟ میدانید پیامبر اسلام فرموده که تهمت زدن و غیبت کردت بدتر از زنا کردن است؟ یعتنی شما با یک درجه تخفیف مرتکب زنا شدید. و جزای زنا هم که میدانید اعدام است.
در ضمن مرگ با مردسالاری با مرگ با مرد، بسیـــــــــــار فرق دارد. حتی اگر هم این آقا مینوشت: مرگ بر مرد، میدانستم که عذاب وجدان پس از هزاران سال در او اینگونه طغیان کرده است.
بیخودی از این بی عدالتی ها این همه دفاع نکنید.
راستی یک چیزی یادم رفت که باید میگفتم. دقت کردید که هیچ موجود زنده ای بر روی کره زمین وحشی تر از انسان نیست؟ هیچ موجود زنده ای شکنجه نمیکند. انسانها نه تنها همنوع خود را شکنجه میکنند که به دیگران هم آسیب میزنند. اونوقت برخی میان از عمل وحشیانه انسانها دفاع میکنند. واقعا که

—————————————————————————————————————————

—————————————————————————————————————————

—————————————————————————————————————————.
—————————————————————————————————————————
ابوالفضل می گوید :

بخشی از سخنانتان نیاز به بحث ندارد و گفتگو در آن زمینه بیهوده است. راجع به بخش هایی از نوشته تان که اهمیت بیشتری دارد کمی صحبت و مشاجره می کنم :
۱ – گفته اید ” زن در جامعه کنونی ایران دارای حقی نیمی از مرد است ” . مرد باید به زن نفقه بدهد. مرد باید به سربازی برود . مرد مسئول اصلی خانه و مدیر خانواده است . مرد باید به همسرش مهریه بدهد .
درصد دانشجویان زن دانشگاه ها از مرد ها بیشتر است. تخصص ها در آینده بیشتر برای زنان خواهد بود. شرکت ها و موسسه ها بنا به دلایلی منشی و کارمند زن استخدام می کنند. ارثیه زن چندی پیش مساوی شد(یا دارد مساوی می شود) و … . حالا می شود بگویید زن در جامعه امروز چه جایگاهی دارد؟ لطفا بیکار شدن و بدبختی های مردان را هم مد نظر داشته باشید.
۲- فرموده اید ” این فشار های روانی ضایع شدن حق در بیرون و درون خانه، از فضای مردسالارانه به زن وارد میشود یا زن سالارانه؟ ” دوست عزیز ! حرف قشنگی زده ای . با این حرفت موافقم. ما باید زنان را به جایگاه انسانی ای که اسلام برایشان متصور شده برسانیم. این حرف شما ۱۰۰ درصد صحیح است. مردان امروز ما – عمدتا – بر اثر مسائل مختلف در انجام وظایف خود کوتاهی می کنند ولی زن های امروز هم در عیب و ایراد دست کمی از مرد ها ندارند. علاوه بر این وضعیت آنچنان هم که تصور می کنید وخیم و ناگوار نیست.
۳- فرموده اید ” شمار مردهایی که همسران خود را هر روزه کتک میزنند بیشتر است” . بلی درست است. ولی برای این موضوع راهکار قضایی هست و جای نگرانی و تکرار مسئله نیست. این موضوع حل شده است.
۴- گفته اید ” مرد در صورتی میتونه ۴ تا زن عقدی داشته باشه که” . نیاز به پاسخ ندارد. یک کم مخ شریف را راه بیاندازید علت صحیح بودن چند همسری را می یابید.
۵- گفته اید ” چون زنان امروز ایرانی از شما که مدعی مرد بودن هستید، هزاران بار قوی تر و شجاع تر و با پشتکار و غیرت بیشتری در راه برداشتن بی عدالتی ها هستند”. یک مثال نقض می آورم باطل می شود. نگاهی به سطح شهر و نسل جدید زن بیانداز بعد بگو زن های امروزی چه جوری اند. نکنه خودت بچه ی دهاتی؟
۶- گفته اید ” سید ابوالفضل هاشمی، شما نسبت به کار خدا اظهار نظر میکنید یا میخواهید در کار خدا دخالت کنید؟” . آن یک شوخی بود. جنبه اش را نداری نخوان. اما حالا که ادعای خداخدا می کنی بگو چرا خدا چند همسری را برای رسول خدا جایز دانسته ؟ بگو چرا در بعضی حالات بع مرد اجازه زدن همسرش را داده. چرا از بین ۱۲۰۰۰۰ رسول یکنفر هم زن نیست. بگو چرا …. ؟ می خواهی بحث را پیش ببری یا روی من را کم کنی؟
یا در ادامه گفته اید “شما اقتدارگراها چگونه به خود اجازه میدهید که به کار خدا ایراد بگیرید و یا اینگونه قضاوت کنید؟ اصلا با چه جراتی به کار خدا قضاوت میکنید؟ واقعا که. من که مانند شما هرگز در ملا عام ادعای اصولگرایی و مذهبگرایی به شدت شما نکرده ام ولی از شرم و حیا به جای شما دارم از خدا طلب آمرزش میکنم” . من اقتدار گرا نیستم. چرا فحش می دی ؟ من خاک پای همه ی مخلصین ام. تو منو نمی شناسی عزیز! راستی شما با چه جرئتی احکام خدا را نادیده می نگارید ؟ در ضمن حالا که داری آمرزش می طلبی ما رو هم از دعایت فراموش نکن ؛ بعبارتی «برادر التماس دعا»!
۷- من از این مزخرفات چیزی سر درنیاوردم. خودت فهمیدی چی می خواستی بگویی: ” همه بنده خدا هستند و این خدا است که میتواند در مورد آنها قضاوت کند” می زنی تو فرعی ؟ اگر بخواهی اینطوری مسئله را بپیچونی جوابت را نمی دهم. تک تک جملات ات جواب دارد. ولی بی ارتباط با موضوع «زن و مرد» است.

۸- گفته ای ” مردم وقتی چیزی نمیدونند بیشتر حرف میزنند.
کم گوی و گزیده گوی چون در
کز اندک تو جهان شود پر” . والا من چشم هایم از خواندن گفتنی های شما کف کرد!!
۹- ” در ضمن گذاشتن پارچه ای بر سر یعنی همجنسگرایی” . لیسانس داری ؟ برو نوشته ی من را یکبار دیگر بخوان می فهمی بد خوانده ای. در ضمن چیزی از بدعت کار و رسواسازی او می دانید؟
۱۰- ” بیخودی از این بی عدالتی ها این همه دفاع نکنید.” خوبه دیگه! ما شدیم ظالم ، اقتدارگرا و فقط شما شدید عادل و طرفدار مظلومان! در ضمن از چشم هاتون عینک را بردارید. ما کجا از زنان بد گفتیم. تا الآن کاری نکردیم . می خواهیم در آینده یک کارهایی بکنیم ولی حالا که کاری نکردیم.
۱۱- ” راستی یک چیزی یادم رفت که باید میگفتم. دقت کردید که هیچ موجود زنده ای بر روی کره زمین وحشی تر از انسان نیست؟ هیچ موجود زنده ای شکنجه نمیکند. انسانها نه تنها همنوع خود را شکنجه میکنند که به دیگران هم آسیب میزنند. اونوقت برخی میان از عمل وحشیانه انسانها دفاع میکنند. واقعا که.” من از وحشی گری دفاع نکردم. کل حرف من همین است که به زن ارزشی بیشتر از عرف اسلامی ندهیم والسلام.

—————————————————————————————————————————
—————————————————————————————————————————
—————————————————————————————————————————
—————————————————————————————————————————
—————————————————————————————————————————
—————————————————————————————————————————
—————————————————————————————————————————
—————————————————————————————————————————

دیدگاه با سید ابوالفضل هاشمی — ۲۵ اسفند ۱۳۸۷ @ ۲۳:۵۴

در ضمن آقا بهمن این را هم بخوان. نظر من زیر متن اصلی اه(همان که آخرش نوشته : hashemi.javanblog.com )

http://ayandenews.com/fa/pages/?cid=4223

دیدگاه با سید ابوالفضل هاشمی — ۲۵ اسفند ۱۳۸۷ @ ۲۳:۵۶

در ضمن بهمن جان
من مطمئنم تو دختری (یا زنی)
شک ندارم
لذا اسمت رو عوض کن . اسم واقعی ات را بذار. البته این هم از عوارض ترشیدگی اه. به این خاطر که مرد ها نمی تونن زن بگیرن (بنا به مشکلات زیاد فرهنگی اقتصادی ….) بعد شما می مونید تووی خونه افکارتان پریشان می شود !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

دیدگاه با سید ابوالفضل هاشمی — ۲۶ اسفند ۱۳۸۷ @ ۰۸:۴۵

damesh garm, dame SADAF ham garm keh dar Paltalk ino be ma neshoon daad. dame in javoon ba-sharaf garm.

دیدگاه با andromeda — ۲۶ اسفند ۱۳۸۷ @ ۱۱:۰۸

Only Hazarat only Sina Gangster

دیدگاه با Sina Gangster — ۲۶ اسفند ۱۳۸۷ @ ۱۴:۴۳

سلام همه ی شما دوستان عزیز که اینجا هستید و از عدم آزادی ناراحتید حداقل خوشحال باشید که از من یکی آزادترید و خدا رو شکر کنید. من با اینکه یک دختر تحصیلکرده و مهندس هستم و ۲۴ سال دارم اما ” هنوز ” نتونستم راه زندگی خودم رو خودم انتخاب کنم. از وقتی که یادمه پدر و مادرم با زور و انواع تهدید ها منو مجبور به چادر سر کردن کردند. چیزی که ازش متنفرم. مثلا می گفتن اگه چادرتو بذاری کنار پول توجیبی تو قطع می کنیم. یا اینکه دیگه شهریه ی دانشگاهتو نمیدیم. الان هم که خودم مستقلم و شغل دارم و پول دارم بابام گفته اگه ببینم چادرتو گذاشتی کنار دیگه نمی ذارم بری سر کار.

شما که از دخترهای چادری بدتون میاد بدونید که ۸۰% اونا به کل از چادر متنفرن. پس خواهش میکنم برخوردتون را با اونا بهتر کنید. بسیاری از موقعیت های ازدواج رو به خاطر همین چادر از دست دادم.

تمام خواستگارهایی که تا الان برام اومده یک سری آدم های مزخرف امل بی فرهنگ بودن که فقط رو حساب چادری بودنم اومدن خواستگاریم و وقتی که بهشون می گم که من حداقل بعد از ازدواج می خوام راه خودم رو انتخاب کنم و چادر نمی خوام رفتن و پشت سرشون رو هم نگاه نکردن.

روز به روز داره حالم بدتر میشه واقعا نمیدونم دیگه چی کار کنم.

از نظر آدمهای مذهبی زن حق زندگی نداره. بدون توجه به شخصیت و غرور من بارها و بارها بابام حتی توی خیابون سرم داد کشیده که چرا جوراب نازک پوشیدی. یا حتی جلوی دیگران چند تار مویی که به غفلت از زیر چادرم بیرون اومده رو با دست خودش زیر چادرم میده در حالی که دیگران هم میبینند.

هیچ میدونید چه دردیه وقتی مجبور باشید بدون اینکه بخواهید چادری باشید و دیگران هم شما رو به چشم یک دختر امل نگاه کنن در حالی که نیستید ؟ مگه یک دختر غرور و شخصیت نداره که اسلام باهاش اینطوری برخورد میکنه ؟ مگه هر کس که چادری نبود بده ؟ یعنی شخصیت یک زن به حجابشه ؟ اگه اون تیکه پارچه رو سرش نبود دیگران اجازه دارن که هر برخورد وحشیانه ای باهاش داشته باشن ؟

دیدگاه با یک دختر (به زور چادری شده ) — ۲۸ اسفند ۱۳۸۷ @ ۱۳:۰۴

salam.manam 1dokhtaram,va toy khanevadey azade bozorg shodam,vale az onja ke iran janbiy azade nadar khodam be khaste khodamchador sar mekardam,alanam ke kharej az keshvaram bazam rosaremo kenar nazashtam,be nazare man azade dar hejabe,chon dege kase behet negah nemekone,pesaray en dore zamone 2khtaro 1vasele medonan,baray erzay havas ranehashon,man ke az behejab bodan khyre nadedam.alanam ke bahejab shodam vaghean khoshhalam va be khodam eftekhar mekonam,ke baray khodam daram zendege mekonam,na baray enke baghey be man negah konan.eno goftam baray onaee ke fekr mekonan eslam va hejab bade.

دیدگاه با ghazal — ۲۸ اسفند ۱۳۸۷ @ ۱۶:۳۲

به یک دختر :

تابلو !! دروغ نگو

دیدگاه با سید ابوالفضل هاشمی — ۲۸ اسفند ۱۳۸۷ @ ۱۷:۵۷

سید ابوالفضل هاشمی، من مرد هتسم. دست کم بیشتر از تو و حسن مردم.
بر اساس معیارهای ظاهری مردانه که در نظر بگیری (که معیار سنجش طالبان و اعراب دوران جاهلیت است) باز هم میتوانم بگویم از شما مردتر هستم. این از این.

از اون گذشته، شما نه اینکه تا کنون تو فضای بسته ی دیکتاتوری زندگی کردید و میکنید، برایتان سخت است که بتوانید صداهای دیگری را هم بشونید، برای همین با آگاهی کم و هوش اندک خود آن هم از راه مقایسه، همه چیز را تشخیص میدهید.

این غزال یا غزل، هم که تابلو از متنی که نوشته معلومه که یک پسر بسیجی بیسواد است که متعلق به طبقات پایین جامعه است.

دیدگاه با بهمن — ۲۸ اسفند ۱۳۸۷ @ ۱۹:۵۲

مخالفت با مردسالاری درست… خدا پدر هر کس هم که با هر گونه سالار بودنهای غیر منطقی مخالفه بیامرزه، ولی به نظر من برای مخالفت با یک ناهنجار نباید یک ناهنجار دیگه رو وسیله قرار داد. مضحک بودن یک رفتار می تونه مؤثر باشه ولی در دیدگاه طنز هم سعی بر پرهیز از جلف بودن هست.
شاید این آقا میتونست با حرکت زیباتر و مؤثرتری با مردسالاری مخالفت می کرد. در این تصویر مرد سالاری به ظاهر ناشایست و دگرجنس گرایی پسندیده نشون داده شده و در نتیجه اثر منفی یک رفتار اثر مثبت دیگری رو خنثی می کنه و احتمالا تمام بحث و جدل دوستان هم به خاطر همین مسأله هست!

دیدگاه با سعید — ۲۹ اسفند ۱۳۸۷ @ ۱۱:۳۱

salam,man vaghean baray hamaton moteasefam,man 1dokhtare 19saale hastam,alanam iran nestam,az onja ke hamaton zehn hay monharef dared neme toned dark koned ke 1 dokhtar en harfharo bezane, man az be hejab bodanam khyre nadedam,be hejab bodan faghat baray amsale shom ha khobe ke be khaste haton beresed,khodeton ham az bas dorogh meged nemetoned dark koned 1ke rast bege,fekr mekoned baghey ham dorogh go hastan,baray hamaton moteasefam,man age hejab daram avalan chon kone shomaharo besozonam,badam be khatere en ke be hamsare ayandam kheyanat nakonam,va be harfe khoda gosh bedam, shoma ha ham ke az hejab va khoda cheze haleton nemeshe behtare bered ghaz becheroned ta en ke beyayd nazarate maharo tahlel koned.

دیدگاه با ghazal — ۲۹ اسفند ۱۳۸۷ @ ۱۱:۴۰

میگم بهمن جان
اگر مردی بگو چند سالته ؟
اگر بالای بیست گفتی مردی ! ولی اگر زیر بیست گفتی زنی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

دیدگاه با سید ابوالفضل هاشمی — ۲۹ اسفند ۱۳۸۷ @ ۱۵:۰۳

در ضمن بهمن جان
تو باید بخاطر این همه تلاش برای جا زدن خودت بجای مردها تشویق شوی. اسم تو باید در کتاب رکوردهای گینس بخاطر این همه تلاش نوشته شود. اما گوگولی مگولی تو اگر کل بدنت رو هم ببری زیر جراحی پلاستیک مصنوعی کنی بشی مثل مرد ها (تقریبا) ؛ باز هم همان دختر سر به هوا و خرفت خودمونی !!!!!!!!!!!!!!!!

دیدگاه با سید ابوالفضل هاشمی — ۲۹ اسفند ۱۳۸۷ @ ۱۸:۰۵

آقای روشن نوروزی

میگم آن کوتاه نوشته ای که نوشته اید در شان سایت نیست. حداقل سه چهر علامت سوال جلویش می گذاشتید. ما که اینجا میگیم چون رسمیت نداره . من حتی تووی وبلاگم هم آن جمله را نمی ذارم چه برسه به سایت هایم. میگن طرف … .
این هم اثبات دوستی ما به شما.

روشن نوروزی: با سپاس از شما.
اینجا یک محیط شخصی است و نوشته‌هایم مربوط به خودم است. اگر دوست دارید نوشته‌ی دیگری منتشر کنید می‌توانید آنرا در محیط شخصی خودتان منتشر نمایید. موفق باشید.

دیدگاه با سید ابوالفضل هاشمی — ۲۹ اسفند ۱۳۸۷ @ ۲۱:۲۶

سید ابوالفضل هاشمی، ۲۸ سال کافیه؟ دیگه بهانه نداری؟

شما محیط فرهنگی را با قشون کشی قبیله ای جابجا فرض کردید. اینجا وبسایت و وبلاگ روشن نوروزی است که در این صفحه اینترتی، دو عکس از یک مرد با غیرت که برای حمایت از زنان و همه آنها که بر اساس قانون وعرفها، سالهاست حقوقشان از مردها کمتر است و بسیاریها(بویژه مردها) که حقوق خصوصی دیگران را در تصاحب خود دارند، گرفته است گذاشته ولی شما معترض هستید که روشن نوروزی حق ندارد چنین کند.
دیگران که با حرکت آن آقا موافقند، حق ندارند ابراز موافقت کنند.
او که از حقوق بیگناهان دفاع کرده و به ظلم و بی عدالتی اعتراض کرده حق ندارد حرفی بزند.

اصلا شما که هستید که بگویید دیگران چه حقی دارند یا ندارند؟ اگر برای دیگران حق تعیین میکنید، دیگران هم حق دارند که برای شما حق تعریف کنند.
انسانها ارزش و اعتبارشان را از رفتارشان میگریند نه اینکه هر کس در ذهن و خیال خودش به خودش اعتبار بدهد. این توهمی است که در واقعیت جامعه صحت ندارد.

در پاسخ این حرفت: اگر بالای بیست گفتی مردی ! ولی اگر زیر بیست گفتی زنی !
تو کی هستی که استاندارد تعریف کنی؟ خیلی خودت رو تحویل میگیری. خیلی سر خودت ول معطل هستی. خدای بزرگ هم میگه آدمها از لحظه تولد نر و ماده بودنشون معلوم میشه. من که این تعریف تو رو قبول ندارم. حالا هم هر چقدر میخوای خودت رو تیکه پاره کن. هیچی دستگیرت نمیشه. تازه، نر و ماده بودن چیز مهمی نیست. انسان بودن هم مهم نیست. وقتی انسانهایی مانند تو رو میبینم که چگونه درباره همنوعان خود، با بی وجدانی قضاوت میکنند، از انسان بودنم شرمنده میشوم.
وقتی موجوداتی مانند تو رو میبینم که چگونه خودخواهانه هرچیزی رو حتی آفریدگارشون رو مطابق امیال و منافع لحظه ایشون تعریف میکنند، از بودنم پشیمان میشم و از خدا میخوام که ایکاش هرگز به این دنیا نمی آمدم تا چنین موجوداتی را -که لایق زیستن نیستند- را ببینم.

دقت کردی که چقدر لیچار میگی در حالی که من باهات منطقی حرف میزنم.
میگی: تو باید بخاطر این همه تلاش برای جا زدن خودت بجای مردها تشویق شوی. اسم تو باید در کتاب رکوردهای گینس بخاطر این همه تلاش نوشته شود. اما گوگولی مگولی تو اگر کل بدنت رو هم ببری زیر جراحی پلاستیک مصنوعی کنی بشی مثل مرد ها (تقریبا) ؛ باز هم همان دختر سر به هوا و خرفت خودمونی !
باید به تو، حضرت آقای مرد بزرگ، ابر مورچه، بگم که:
قافیه چو به تنگ آید
شاعر به جفنگ آید
تفاوت است میان کسی که در یک خانواده تحصیلکرده با پدری مهندس و مادری پزشک جراح، که همیشه با کتاب و هنر و ورزش و تفریحات سالم زندگی کرده است با کسی که برای تحمیل افکارش به دیگران به لودگی روی می آورد.

در ضمن شما که مدعی مذهب گرایی هستید اینچنین حرف میزنید: اما گوگولی مگولی تو اگر کل بدنت رو هم ببری زیر جراحی پلاستیک مصنوعی کنی بشی مثل مرد ها (تقریبا) ؛ باز هم همان دختر سر به هوا و خرفت خودمونی !
من تاکنون حتی یک دوست دختر هم نداشتم. با هیچ دختری این ریختی حرف نزدم. همیشه چشمم را پاک نگه داشتم. به هیچ دختری هم نظر بد نداشتم. ولی تو که مدعی مذهب گرایی هستی، چطور میتونی با کسی که به فرض خودت شاید پسر نباشه این شکلی حرف بزنی؟ خوشت میاد کسی به مادرت بگه “گوگولی مگولی”؟ یا بگه “تو همان دختر سر به هوا و خرفت خودمونی” ؟
چون روشن نوروزی خواسته که توهین نکنم، من توهین نمیکنم. چون آدم لوده ای نیستم. پاچه پاره بودن و لودگی افتخار که نیست هیچ، مایه کسر شأن آدم هم هست.

تفاوت است میان یک مهندس کامپیوتر طراح ربات و هوش مصنوعی، نقاش، نویسنده رمان، ورزشکار تا یک لات بیسواد بی چاکه دهن. همه از اینترنت و تلفن استفاده میکنند. همه حرف میرنند. ولی حرف داریم تا حرف.
کار هر بز نیست خرمن کوفتن
گاو نر میخواهد و مرد کهن
—–
اعتراض آقای هاشمی به مطلب “کوتاه نوشت” من بود نه به انتشار عکس و بنده خودم بعنوان مسئول این وبسایت پاسخ ایشان را دادم. از هر دو دوست عزیز تقاضا دارم درگیریهای شخصی‌شان را به جایی غیر از بخش کامنتهای این سایت منتقل کند. در غیر اینصورت مجبور به بستن قسمت نظرات این یادداشت خواهم شد.

دیدگاه با بهمن — ۳۰ اسفند ۱۳۸۷ @ ۰۰:۳۸

من شوخی کردم.

تو واقعا جنبه ی شوخی نداری.

تو باید با یک نفر ازدواج کنی که اخمو و خشک باشه. آقای نوروزی می دونه که من از همون اول که نظر دادم تا همین آخری همش طنز و شوخی بکار بردم. چون از منطقی بازی زیاد خوشم نمی آد. منطق جای خودش شوخی هم جای خودش. من مواضع رسمی ام را در وبلاگم و چند سایتم پوشش می دهم. در نظر دهی خودم هم هیچ رسمیتی نمی شناسم. می خواستیم یک کم بخندیم که کوفتمان کردید !!!!!!

دیدگاه با سید ابوالفضل هاشمی — ۳۰ اسفند ۱۳۸۷ @ ۰۶:۴۹

در ضمن من به خطای خودم معترفم. من نباید با دختر جماعت شوخی کنم. دختر جماعت عقل درست و حسابی نداره. وای خدای من ! وای پروردگار من ! وای ایزد پاک ! مرا ببخش !
من همان بالا هم تلویحا گفتم که “ببنید ما که نمی تونیم آدم بشیم. یعنی استعدادش رو نداریم. بیایید لااقل گاو های خوبی باشیم. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!” این یعنی چی ؟ یعنی من خرم ؟ یا الاغم ؟ یا گور خرم ؟ نه اشتباه نکن ! امسال سال گاوه ! همان طوری که شما ، با مد پیش می رید من هم بر اساس باور های وطنی ام با سال ها جلو می روم !!!! خب . امسال ، گاو بودن مد اه !! خب مگه گاو بودن بده ! شما که اینقدر از مساوی بودن مخلوقات خدا سخن می گویید چرا به یک گاو توهین می کنید ؟! آیا این اخلاقی است ؟ اجازه دهید انسان ها ، خود سرنوشت خودشان را انتخاب کنند. یکی مثل شما می خواهد مثل جغد ها ، هی به نوشته های من زوم کنه از توش نکته در بیاره یکی مثل من دوست داره … !!!! بابا آخه شما چرا اینقدر خشک فکر هستید و اقتدار گرایی می کنید. همه اش می خواهید حرف خودتان را به کرسی بکشانید. پس آزادی چه شد ؟!!!!!!!!!!!!!!!!
در ضمن علت اینکه می گویم شما ۱۰۰ درصد دخترید دلایل زیر است :
۱- کپی کردن از سبک من و دیگر اخی ها برای نوشتن نظرات خودتان
۲-
۳- نکته های پسرانه را ندانشتن
۴- بی توجه بودن به بعضی شوخی های توهین آمیز من (جنس دختر اینجوری است که اگر بهش صد تا حرف و تیکه بزنی هیچی نمی گه ولی اگر یکی یک کلمه از همین حرف های خودم را به خودم کسی می زد بمب بارانش می کردم!!!)
۵- زیاد حرف می زنی ! نگاه کن ببین نوشته هایت را چقدر زیاد شده. همه اش هم داری از خودت مثنوی می خوانی ! مثنوی با غزل زنانه !!! (درون نوشته هایت هم بیت زیاد دیده می شه !!!!)
۶- لحن حرفهایت زنانه است. آن جوانی که بالا عکسهایش را انداخته جنس مردانگی داره ! می دونی چرا ؟ چون نیشش بازه !@!! این رو زن نداره ! یکسری تمایزاتی واضحی بین مرد و زن هست که نمیشه کتمانش کرد. به همین خاطر است که می گویم شما مونث تشریف دارید.
۷- در کل نظرات شما حتی یک جلف بازی مردانه هم دیده نمیشه ! این بخاطر شرم و حیای تحسین برانگیز زنانه ی شماست.
در هر حال
سال ۸۸ مبارک !

دوستان !
هر کسی هر چی بدی از دوستانش داره ببخشه ! اگر بخواهید کینه بازی در بیارید والحق و الانصاف گاوه !!
میگم حیفه این سایت roshanPIX از این اشکال احساسات نداره . و گرنه من غوغا می کردم !!

دیگه نظر نمی دم. هر کی از دست من ناراحت شده ببخشه. مرض داشتم شوخی کردم !!!!!

یا علی .

دیدگاه با سید ابوالفضل هاشمی — ۳۰ اسفند ۱۳۸۷ @ ۰۸:۱۱

جالب بود

دیدگاه با محمد — ۳۰ اسفند ۱۳۸۷ @ ۱۴:۲۰

مرسی از هر دوتاتون.
کامنتهات دنیای دیگه ای بود اما. چه می کشی از دست اینا!

دیدگاه با ساقی — ۱ فروردین ۱۳۸۸ @ ۰۲:۱۰

زن، مخلوق زیبای خداوند است. زنان در هر کاری توانمند و با استعدادند. در تقسیم‌بندیهای حرفه‌ای و صنفی، باید رعایت حرمت و قداست زن را نمود و ظرافت و لطافت این مسئول تکامل و توارث را فراموش ننمود و از تجارت عفّت و عصمت او حذر نمود و هرگز وی را ابزاری برای بازاریابی قرار نداد و مقامات خدا داده‌اش را نادیده نگرفت. گرچه در همه اعصار از موقعیّت و مقام زنان سوء استفاده شده و سوداگران نامرد و نااهل، فرصت‌طلبی‌های بسیاری از این جنس مقدّس کرده اند
به نقل از آیت الله سید حسین کاظمینی بروجردی مرجع آزادیخواه که اینک در زندان یزد بسر می برد و جرم او عقایدش می باشد.

دیدگاه با سحر — ۴ فروردین ۱۳۸۸ @ ۱۸:۱۴

چقدر ملت بدبختی هستیم… سر چه حرفای مزخرفی مردم دارند زجر میکشن… چادر چیه؟زن را کردن توی گونی…ملت هم مثله بره و گوسفند…

دیدگاه با ایرانی — ۵ فروردین ۱۳۸۸ @ ۲۰:۱۹

سلام. از اینکه در این وبلاگ نظر مینویسم خوشحالم. ولی اگر میشود دیدگاه خود را در مورد این مطلب (حجاب) به وضوح بیان کنید.ممنونم.یاعلی مدد

دیدگاه با www.hafez-7.blogfa.com — ۵ فروردین ۱۳۸۸ @ ۲۱:۰۹

اینجا برابری کامل هست تو کانادا.زنای ایران فهمشون از برابری اینه که مهریه باشه ولی حق طلاق هم میخوان!!بچه هم مال زن!!البته بعضی ها!!
با این حرفها فقط بهانه دست … میدین که کشورتونو بکو بن.اینجا هم پناهندها برای موفقیت همینکارو …
اینجا ایها فکر میکنن ما زنا مونو تو خونه حبس می کنیم و… چون پناهنده ها دروغ…
کاشکی یه ذره غیرت برای ایران میموند.عراق رو ببینید .کاش میومدید اینجا نتیجه اون چیزی که فکر میکنید برابریه رو میدیدید.
اشک بچه هایی که با فقط یکی از والدین بزرگ میشن.آدمایی که ۱۰ تا دوست پسر دختر دارن ولی تنها زندگی میکنن و تنها میمیرن
… دلش واسه زنا ی ایران نسوخته .میترسن ایران شاخ شه بره چشم اسراییل و …
آخوندا یه جور زنا یه جور …

دیدگاه با لل ففف — ۶ فروردین ۱۳۸۸ @ ۰۲:۴۹

جالبه. ولی عزیز، اینها که میگی تجربیات تو (که مذهبگرا هستی) از دختربازی، یک استاندارد واحد برای مرد یا زن نیست. اینکه دختر یا پسر باید پاچه پاره و بددهن و دریده باشه یا نباشه یا اینکه هر کس که زیاد حرف بزنه دختره یا پسر، یک توهم بیشتر نیست. تو انسانها رو با روبات اشتباه گرفتی و خودت رو هم خیلی عالم میدونی و فکر میکنی خیلی انسان شناسی در صورتی که بر خلاف تو که ضریب هوشی پایین و تربیت خانوادگی و سواد اندکی داری، مردهای بسیار زیادی هستند که هم باسوادند هم باهوشتر از تو هستند و هم از جایگاه اجتماعی بالاتری نسبت به تو برخوردار هستند.
افتخار از پشت کوه اومدن و وحشی بودن برای کسی که میخواد در یک محیط پیشرفته متمدن زندگی کنه، جز بی اعتباری چیزی نمیاره.

بیشتر از این نمیتونم از تو انتظار داشته باشم. کسی که ضریب هوشی زیر نرمال داره با من که ضریب هوشی ۱۴۰ داره نمیوتنه دارای قدرت درک یکسانی باشه. در ضمن گفتم که من در عمرم دختربازی نکردم چون همیشه به اصطلاح لوده ها بچه مثبت و بچه قشنگ هستم و ترجیح میدم کتاب بخونم تا اینکه دنبال مسخره بازی باشم ولی اینطور که میبینم افرادی مانند تو که چپ و راست دم از خدا و پیغمبر میزنند مرتب با هیزبازی دنبال دخترهای مردم هستند.
اینی هم که گفتی من بیشتر حرف میزنم دیگران میتونن قضاوت کنند که چه کسی قدرت بیان و استدلال بیشتری دارد و در اصل محتوای گفته های چه کسی پخته تر و سنجیده تر و آموزنده تر است و اگر هم بیشتر مینویسم برای این نیست که بخوام به تو جواب بدم چون جواب دادن به تو برام چندان ارزشی نداره فقط یک انگیزه است، بیشتر برای گفتن و عنوان کردن مطالبی که حس میکنم باید گفته شود اینجا چیز مینویسم. خیلی باحالی! همیشه اینقدر خنده دار هستی و خودت رو تحویل میگیری؟

ولی من از این خرسندم که جوانان امروز ایران به این مهم دست یافته اند که سطح فرهنگ و شعور فردی و اجتماعی خود را بالا ببرند تا بتوانند کشورشان را آباد و آزاد کنند تا اینکه خودخواهانه برای دیگران معیار و مصداق زندگی مشخص کنند و با پیشرفتهای فرهنگی گذشته های سیاه گذشتگان را نه برای خود و نه برای فرزندان خود تکرار نکنند چون از نظر عقلی متکامل تر از نسلهای پیشین هستند.
طیف گسترده تری از جوانان امروزی نسبت به نسلهای گذشته میخواهند هرطور شده نابرابری ها بردارند و به سوی برابری فارغ از هرگونه تبعیضی برسند و فرهنگ برابری انسانی را پس از هزاران سال آن هم به شیوه ای مسالمت آمیز برقرار کنند.

دیدگاه با بهمن — ۶ فروردین ۱۳۸۸ @ ۱۱:۰۷

نظرات این یادداشت بسته شد.

دیدگاه با روشن نوروزی — ۶ فروردین ۱۳۸۸ @ ۱۹:۲۰